Annons:
Etikettövrigt-om-rexkatter
Läst 449 ggr
MonicaLagerquist
8/28/16, 2:59 PM

Disk av katternas skålar

Hur ofta tycker ni att man ska/behöver diska katters vattenskål och skål för torrfoder? Är det skillnad om man har flera katter på grund av smittorisken?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
MonicaLagerquist
8/29/16, 8:29 AM
#1

Vattenskålarna diskas varje dag.

Eftersom att mina katter äter blötmat och BARF så åker tallrikarna i diskmaskinen direkt när maten är slut.

Stolt ägare till fem La permer

flis
8/29/16, 8:55 AM
#2

Diskar dagligen.

Eine
8/29/16, 3:10 PM
#3

Särskilt vattenskålarna diskas varje dag. Det luktar så illa om något foder kommit ner i vattnet och ligger kvar. Andra skålar bytes i princip varje dag.Färskfoder får de ofta på stor tallrik som tas bort när det är uppätet

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MonicaLagerquist
8/29/16, 4:48 PM
#4

#3 Jag har vatten och mat på olika ställen så riskerar man inte att maten hämnar i vattnet.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
8/29/16, 5:26 PM
#5

Jag har mat och vattenskålar i köket som diskas dagligen. Antingen för hand eller diskmaskin.

Däremot har jag hört (minns inte om det var veterinären eller om jag läst det) att katter kan ha ett nedärvt beteende att gilla "stående" vatten som i pölar eller bergsskrevor så jag har en stor skål i uterummet med vatten som jag byter var tredje dag ungefär.

Moritz, min ene katt som dricker dåligt har jag ibland sett dricka ur den skålen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Eine
9/18/16, 4:13 PM
#6

#4 Min ena katta bär maten till vattenskålen, de står inte nära varandra.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Annons:
kissan78
9/19/16, 4:26 PM
#7

Vattenskålen minst 2 gånger per dag (speciellt den jyckarna slabbar i också) och matskålar/fat minst 1 gång om dagen

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

nakenkatt
9/25/16, 12:22 PM
#8

Kör i maskinen varje dag, har en hel hylla med kattskålar så det är bara att ta nya varje mål.

Upp till toppen
Annons: