Annons:
Etikettla-perm
Läst 2021 ggr
Sanjica
2016-09-16 21:24

Pälsvård la perm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Om 11 dagar ska jag få hem denna La Perm goding, som heter Agata hos uppfödaren. Hon blir min första La Perm och därmed kompis till min underbara  ragdollhona Sockan (1 år,5 mån). Min fråga är om ni har något tips på en borste till en La Perm? Jag har hört att dem kräver nästintill ingen pälsvård p g a dess päls egenskaper. Men jag tänker att det kan vara bra att ha en borste vid behov? Eller känns det onödigt? Tips mottages tacksamt, och gärna en borste eller liknande som är skonsam och anpassad för denna typ av päls.
 Bjuder på en bild på vackra Agata. KärLängtar så tils vi får hem henne!

Trevlig helg!

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

Annons:
MonicaLagerquist
2016-09-17 07:49
#1

Jag köpte en stålkam till min första La Perm men använde den bara ett par gånger. Sen dess har jag inte kammat mina öht.

Sonens La Perm som hade drivor av tjock päls älskade att bli borstad och eftersom att han inte ställdes ut så borstade sonen katten trots att pälsen blev sliten oh tunn.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2016-09-17 07:51
#2

# TS

Jag glömde ju att gratulera till en vacker lillkatt.

Stolt ägare till fem La permer

Sanjica
2016-09-17 10:00
#3

Tack för ditt svar Monica. Jag har redan en stålkam hemma dvs den så kallade "Mirakelkammen ". Resten är kardor av plast. Men då är det lika bra att jag inte införskaffar nya då jag förstår nu att dem inte kräver mycket pälsvård. Och tack för gratulationen,Agata är en jättego tös. :) Trevlig helg på dig.

"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." Hjärta

MonicaLagerquist
2016-09-19 08:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Den vita La permen som jag hade badade jag i vit schampo inför utställningar till en början .Men sen insåg jag att det inte behövdes.Hon höll sig vit och fin ändä.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: