Annons:
Etikettövrigt-om-rexkatter
Läst 602 ggr
MonicaLagerquist
2016-10-20 16:12

Hur valde du uppfödare?

Är lite nyfiken hur du tänkte när du valda att köpa från just den uppfödaren som du köpt din rex ifrån.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
flis
2016-10-23 15:07
#1

Jag sökte efter katter som inte hårade så mycket och kom in på imsevimses hemsida och fick se ett foto på Leia och kände direkt att detta är katten för mej. Uppfödaren kändes ärlig och har alltid ställt upp när jag haft frågor även på de katter som inte är köpta av henne. Det är synd att många uppfödare inte uppdaterar sin hemsida.

Eine
2016-10-27 15:49
#2

 Ville försöka ha katt efter många års kattabstinens. Min äldste son var allergisk , och jag kände att jag måste testa och se vad som hände. Hittade en rexuppfödare nästgårds och fick komma på besök. Dock hade hon även abessinier som sonen reagerat kraftigt emot. Det gick iaf bra och jag tog min förste rexkille på prov. Han blev kvar. Det var EP o EC Struntens Lucas.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

SofieWikstrom
2016-11-09 07:23
#3

Vi letade efter en uppfödare som inte även födde upp antingen hundar eller annan kattras. Min make är allergiker så det var viktigt för oss att vi hittade en uppfödare som vi kunde besöka utan att han reagerade på något annat. Det närmaste var då två timmar bort men så här i efterhand var det värt det.

Upp till toppen
Annons: