Annons:
Etikettövrigt-om-rexkatter
Läst 682 ggr
MonicaLagerquist
1/23/17, 2:05 PM

Blocketannonser

Vad anser ni om att annonsera respektive köpa katt som annonserats på Blocket?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Honestyisdead
1/23/17, 2:07 PM
#1

Helt ok så länge det är registrerade uppfödare. Det gäller att som köpare kolla upp uppfödaren.

Blocket är ju inte sämre än att man annonserar på kattsidor eller hemsidan.

Calcifer
1/23/17, 2:14 PM
#2

Säger exakt som #1.

Beror ju helt på säljare/köpare. Jag får uppfattningen av (men kan inte stödja det med fakta så därav just ordet "uppfattning") att man som seriös kattuppfödare kanske får fler oseriösa svar där, iom att blocket brukade vara en plats mest för huskattungar och oseriösa annonsörer/uppfödare. Så som sagt, jag gissar på att det kanske är fler som inte tar på allvar att en uppfödare är registrerad, katterna har stamtavlor och allt är gjort efter bokens regler och ja kattungen kostar 8000:- och nej det går inte att pruta på en katt.

Men det är som sagt bara jag som ibland får den uppfattningen. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

NatasjaHemby
1/23/17, 2:29 PM
#3

Köpa katt som finns utannonserad på Blocket, javisst. Troligen skulle jag inte hitta den just via Blocket, då det inte är där jag letar katt, men att den finns utannonserad gör inte att den blir ointressant. 

Sälja katt via Blocket skulle jag däremot undvika in i det sista. Med min första kull valde jag att annonsera på olika kattklubbars (rasring + sverak-klubbar) hemsidor och det var jobbigt nog. Massa människor som ringde och mailade, varav många kändes mer eller mindre oseriösa. Flest seriösa kontakter fick jag via min Facebook-sida för katteriet.

SE*Simbelmynes

MonicaLagerquist
1/23/17, 2:33 PM
#4

Jag har inte köpt katt via Blocket men annonserat flera gånger.

Visst får man en del konstiga förfrågningar men oftas beror det på okunskap.

Roligast var det den gången då två unga killar ringde och ville köpa en kattunge för att ge till sin orm. De blev väldigt förvånade när jag tipsade dem att köpa kött på mataffären istället för att köpa en kattunge för nio tusen den väger ju bara drygt ett kilo så det blir ju en väldigt dyr mat.

Stolt ägare till fem La permer

Aleya
1/23/17, 3:47 PM
#5

#4 hahaha hade dom inte kollat priset eller vad? Ne jag köper inte katter från blocket. Jag vill veta vad det är för person som fött upp katterna innan jag köper en katt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
1/23/17, 3:49 PM
#6

#5 Det är inget som blocket hindrar dig från.  Jag hittade min ena katt på blocket. Det betyder ju knappast att man inte kollar upp uppfödaren innan köp.

Annons:
Calcifer
1/23/17, 3:57 PM
#7

Jag tycker mer och mer uppfödare använder sig av blocket. Brukar ofta stå uppfödarnamn och/eller info så man kan hitta till deras egna hemsida. Där kan man ju lätt kolla upp om de är en riktig uppfödare eller en idiot som bara vill ha in pengar på huskatter de påstår är "nästan" raskatter för att deras mamma är 50% skogskatt…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Pia-69
1/27/17, 3:16 PM
#8

Jag köpte den första katten genom en länk via Sveraks hemsida och den andra katten via blocket av en Sverak ansluten uppfödare, så det är ju inte fel att använda blocket så länge man är en seriös uppfödare tänker jag!


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Upp till toppen
Annons: