Annons:
Etikettövrigt-om-rexkatter
Läst 554 ggr
MonicaLagerquist
2/5/17, 4:38 PM

Låna katt för allergitest

Hur ser ni andra rexägare på att låta folk som är allergiska komma hem till er och hälsa på för att se om de klarar av era rexkatter?
Skulle ni kunna tänka er att låna ut en katt under en kortare period för att familjen ska se om de kan leva ihop med en rex?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
[Devya]
2/5/17, 4:54 PM
#1

Nja, jag klarar inte av att vara ifrån min kissekatt. Jag har lite seperationsångest då det gäller henne så jag skulle inte kunna göra det. :)

Nästa veckoslut ska vi iväg på en liten kortare resa och visst ser jag fram emot det men jag blir jätteledsen att tänka på att inte få sova bredvid henne.

MonicaLagerquist
2/5/17, 5:43 PM
#2

Min kastrerade La Perm hona Kombi ska åka och bo hos en familj i Bålsta under en tid.(max en vecka)

Jag har lånat ut både La permer och Cornish Rex ett antal gånger.

Visst blir det lite tomt här hemma men så härligt om det gör att en familj vågar sig på att skaffa katt om det nu fungerar.

Stolt ägare till fem La permer

KatternasMatte
2/6/17, 12:05 PM
#3

Vi har ofta allergibesök och har även lånat ut katt. Det har vi gjort i många år nu och det har varit trevligt, lärorikt för båda parter.

kissan78
2/6/17, 9:40 PM
#4

Besökare är alltid välkomna! Tidigare har jag lånat ut kissar men just nu har jag bara en cornish hemma och han är bossen som håller flickorna (sphynx) i schack o han uppskattar inte längre att åka runt som han älskade som yngre. En gammal man som ska få njuta av hemmets lugna vrå.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

rexmamma
2/16/17, 5:22 PM
#5

Vi tar också ganska ofta emot besökare som vill testa sin allergi. Tidigare lånade vi ut vår kastrat Peleus, men har slutat med det eftersom det blir oro i gruppen när han är borta.

www.weminas.se

MonicaLagerquist
2/26/17, 7:49 AM
#6

Igår förmiddag så var familjen här och hämtade Kombi-Än så länge så går det tydligen bra.Mannen känner inte av någon allergi och Kombi sköter sig.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Upp till toppen
Annons: