Annons:
Etikettövrigt-om-rexkatter
Läst 614 ggr
MonicaLagerquist
2017-06-12 15:10

Nya regler resa till Sverige med katt

Nya rutiner med resa med hund och katt. Nu måste man anmäla online när man kommer åter med sitt djur till Sverige. Anmälan görs online på nedan länk, innan man reser ut. Man får då ett inresenr som man visar upp tillsammans med passet när man återvänder. Gör man inte detta så finns risk att man anklagas för smuggling av djur.

http://www.tullverket.se/sv/privat/resameddjur/resamedhundellerkatt.4.7df61c5915510cfe9e7107ce.html

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Pyttelite
2017-07-03 18:14
#1

Jag har försökt läsa och förstå reglerna. Så som jag uppfattar det kan man antingen anmäla online att man kommer att föra in ett djur och det behöver inte ske före nan rest ut. Att göra en onlineanmälan innebär att man inte behöver gå på rött utan kan använda den gröna filen och bara på anmodan visa upp den kod man fått. Gör man inte detta måste man anmäla via röd linje och ta kontakt med tullen för införsel av djur. Hoppas att jag tolkat det rätt. Vi ska ut och åka med kissen för första gången i år.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


MonicaLagerquist
2017-07-03 19:14
#2

#1

Så har jag tolkat det.

Stolt ägare till fem La permer

Pyttelite
2017-07-03 19:19
#3

Tack för att du gjorde mig observant på detta. Vi fixade pass och allt annat under våren och hittade ingen information alls om någon tulldeklaration vid inresa. 

Man vill ju inte bli av med kissen.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Upp till toppen
Annons: