Annons:
Etikettlite-av-varje-men-inte-rexar
Läst 1251 ggr
MonicaLagerquist
2017-07-05 15:07

Ja, jag erkänner

Ja jag erkänner jag är en rabiat katt-tant.

Vad hur du att erkänna?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
MonicaLagerquist
2017-07-05 15:28
#1

Ja,Jag erkänner att jag pratar med de katter jag träffar på ute.

Jag brukar säga åt dem att gå hem och akta sig för bilarna.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2017-07-06 08:25
#2

Ja jag erkänner att jag lägger massor av tid och pengar på mina katter

Stolt ägare till fem La permer

flis
2017-07-06 09:25
#3

Jag erkänner att jag blir trött på Leia när hon pratar för mycket och för högt.

Aleya
2017-07-06 10:18
#4

Jag erkänner att så fort jag ser en katt så börjar jag låta som Anders Bagge då han ser en hund. Man fattar inte vad jag säger och jag pratar otroligt pipigt. Och har jag en katt i famnen så måste jag pussa deras mage. Det är vinna eller försvinna. Blir jag klöst så blir jag. Jag älskar även att prata med katter som inte är mina och som är ute. Och det värsta…. jag är en kattnappare. Japp… två gånger har jag nappat katter. (Ringde dock till ägarna och sa att dom fick hämta katten men dom sket i det och katten sket sen i dom) Ja och ser jag att någon är dum med en katt så då tappar jag all besinning som finns i denna världen. (Jag erkänner nog att mitt kattälskande inte är hälsosamt)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

MonicaLagerquist
2017-07-07 13:35
#5

Jag erkänner att jag blir irriterad på folk som påstår att katter måste få vara lösa ute.

Stolt ägare till fem La permer

Aleya
2017-07-07 13:39
#6

#5 jag erkänner att jag håller med dig. Och jag erkänner att jag avskyr folk som menar att: Ne men det är onödigt att försäkra en innekatt. Samt: Bondkatt behöver man inte försäkra, det är bara onödigt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
flis
2017-07-07 14:46
#7

Jag erkänner att jag retar mej på folk som inte anser sig ha råd med kastrering. 

Och andra som säger, jag tar risken, när de släpper ut katten. Vilken risk tar ägaren? Det är ju katten som kan springa bort, skadas eller i värsta fall dö.

MonicaLagerquist
2017-07-07 15:27
#8

Ja jag erkänner att jag blir upprörd över att folk tycker synd om ägarna till överkörda utekatter. Jag tycker synd om katten inte ägaren.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2017-07-08 07:42
#9

Ja jag erkänner att jag är mer förtjust i vissa kattraser

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2017-07-09 06:55
#10

ja jag erkänner att jag tycker att kattungar kan vara ryslligt jobbiga

Stolt ägare till fem La permer

TatsuOni
2017-07-09 13:26
#11

Jag erkänner att jag har långa konversationer med katterna på jobbet och att de ofta förföljer mig när jag städar, för att de vet att jag klappar och leker med dem.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

vendelay
2017-07-09 19:46
#12

Jag erkänner att jag älskar fräsiga skyggisar mer än keliga gosekatter 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Aleya
2017-07-09 20:18
#13

Jag erkänner att katter är söta vad än dom ställer till för rackartyg.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
MonicaLagerquist
2017-07-10 08:50
#14

Ja jag erkänner att jag ogillar vissa kattfärger

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2017-07-13 09:18
#15

Ja jag erkänner att jag blir irriterad på folk som tar kullar på sina söta katter bara för att de är så söta

Stolt ägare till fem La permer

Aleya
2017-07-13 09:58
#16

Jag erkänner att jag blir så trött på folk som får råd men inte följer dom alls.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

vendelay
2017-07-13 19:47
#17

#16 Jag erkänner att jag blir ÄNNU tröttare på folk som uttryckligen ber om råd men inte följer dem alls (händer ju väldigt ofta på iFokus)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

MonicaLagerquist
2017-07-14 06:27
#18

Jag erkänner att jag blir irriterad på alla blocket annonser med katter som har 50 % Norsk skogskatt(för den är ju långhårig) 18 % ryss(för den är ju blå) 35 % Manx (för den är ju svanslös)

Ja det blir mer än 100 %

Stolt ägare till fem La permer

vendelay
2017-07-14 22:02
#19

Jag erkänner att jag knappt klarar av att hålla mig när folk i verkligheten skryter om att deras katter är "50% av den rasen" men 1. De vägrar förstå att de är huskatter och 2. De har inte ens något slags bevis på att ena föräldern faktiskt är en raskatt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Maria
2017-07-15 06:33
#20

När vi skaffade vår första katt så trodde jag på allvar att det var 50% Norsk Skogkatt. Jag visste inte så mycket om katter på den tiden men fattade sedemera att det var en långhårig huskatt.

Idag när allt är så upplyst så tycker jag att "folk" kanske skulle ha lite mer koll.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
2017-07-15 07:55
#21

Ja jag erkänner att jag blir sur på folk som släpper ut sina fertila katter på egen tass.

Stolt ägare till fem La permer

kara_murray
2017-07-23 14:27
#22

Jag erkänner att jag håller med er allihop om det ni skrivit…

Jag erkänner att jag förstår inte varför folk köper katter utan att läsa på ordentligt vad som krävs och VAD DET FAKTISKT KOSTAR MED KATT!! All information går ju numera att googla fram…

flis
2017-07-24 08:51
#23

Jag erkänner att jag retar mej på bönder som håller ner sitt kattbestånd genom att skjuta av istället för att kastrera. De bidrar i hög grad till att beståndet av hemlösingar.

MonicaLagerquist
2017-07-28 08:31
#24

Ja jag erkänner att jag blir less på folk som inte bryr sig om att ta reda på vad katter behöver innan de skaffar katt.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2017-07-28 08:32
#25

Jag erkänner att jag i snart 16 år gått upp flera gånger varje natt med min orolige katt Moritz.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2017-07-28 08:57
#26

Ja,jag erkänner att jag lägger mer på mina katter än på mig själv när det gäller mat och saker.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2017-07-29 08:41
#27

Ja jag erkänner att jag blir förbanad på folk som skriver/säger

"Igår hämtade vi en liten familjemedlem som visade sig vara så otroligt skygg. Hon är 10 veckor och när hon tar sig fram drar hon magen i marken. Det är så synd om det lilla livet"

Låt kattungar stanna hon uppfödaren/mammakatt och syskon tils dess att de är minst 12 veckor.Vaccinerade x 2  ,ID märkta och besiktigade.

HUR 17 KAN DE VARA SÅ SVÅRT!

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Aleya
2017-07-29 12:39
#28

Ja det är ett jäkla mysterium. Jag blir tokig på sådana också

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

TatsuOni
2017-07-29 18:07
#29

Jag erkänner att jag blir irriterad på folk som tycker att det ska vara så billigt som möjligt med katt. Allt från inköp, till foder och vaccinationer.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

MonicaLagerquist
2017-08-02 11:35
#30

Ja jag erkänner att jag blir arg på folk som avlar på katter med avelsförbud.

Stolt ägare till fem La permer

TatsuOni
2017-08-02 16:07
#31

Jag erkänner att jag blir arg på folk som avlar på ohälsosamma katter för att de är så fina, söta o.s.v. Det gäller både ras- och buskavel.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Aleya
2017-08-02 16:26
#32

Jag erkänner att jag är tydligen synlig crazy cat lady… så folk jag inte ens känner börjar prata katt med mig. Och jag erkänner att jag har ganska god lust att skriva ett informationsblad till alla hushåll i hela Sverige med att säga hur man ska göra och inte göra med katter. Så folk fattar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

MonicaLagerquist
2017-08-02 17:03
#33

#32 Jag har låtit trycka upp 3000 visitkort med info om kattstatus.se som jag delar ut till folk so jag tycker behöver mer info.plus att jag lagt buntar på olika veterinärer kliniker

Stolt ägare till fem La permer

Aleya
2017-08-02 17:23
#34

#33 jäkligt klokt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Aleya
2017-08-04 22:30
#35

Jag erkänner. Jag blir tokig av idioter som tycker att klippa klorna och att göra avkloning (då idioter tar bort klorna på katter) är samma sak. Med det menar man att zdt är plågeri att klippa klorna på katter. Jag blir tokig

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

MonicaLagerquist
2017-08-05 13:49
#36

Ja jag erkänner att jag blir ilsk på folk som säger.

"Min katt kissar inne så därför så får han gå ut"

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: