Allergi
Går det att gradera hur rexraserna är i förhållande till varandra när det gäller allergi hos människan
Allergi är väldigt individuellt. Jag blev väldigt snuvig och fick kliande ögon av en del av mina Devon Rex medan andra gick hur bra som helst. Nu har jag två burmillor och den ena känner jag av litegrann ibland men den andra klarar jag bra. Oftast klarar jag mina egna katter bättre än andras.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Jag klarar mina La Permer bättre än vad jag klarar mina cornishar.
Men jag medicinerar varje dag och blir alltid sämre när en ny katt flyttar in.
Av de som lånat hem katt av mig för att testa sin allergi har ingen fixat det utan alla har blivit sämre i sin allergi.Det gäller både La Perm och Cornish Rex.
Stolt ägare till tre La permer
Har en svärson och en bror med pälsdjursallergi. Ingen av dem tål mina katter, dvs cornish och sphynx.
Och även om man tål en katt så är det inte säkert man tål nästa man möter även om det är samma ras som den första.
Javisst är det så. Därför är allergier svåra att säga något generellt om.
Synd då är mitt favoritdjur katt bara att glömma hemma. Min mor reagerar på katter. Det här var ju sista hoppet.
Dessvärre är det väldigt svårt för oss här att veta. D å vi oftast har bara 1 eller 2 rexraser, och kan då ibland ha svåtr svara på hur allergiker reagerar på alla olika.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Det finns vaccinering att ta mot allergi. Just mot kattallergi har jag hört att de brukar göra stor skillnad.
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida