Rexkatter vecka 16
God morgon
En solig måndagsmorgon och lite mindre feber idag än igår.
Kan veckan börja bättre?
Idag ska jag om orken finns börja väna mina tomatplantor att vara ute i växthuset på dagarna.
Stolt ägare till tre La permer
Hej och god förmiddag alla. Äntligen kommer den bästa veckan på mitt schema. Har varit tufft att jobba och gå en utbildning samtidigt. Kattungarna mår bra och busar äter och sover precis som det ska. Här skiner solen så nu har katterna fått gått ut på glasaltanen och sola sig.
#0 Vad bra det går åt rätt håll.
#1 Härligt.
Själv kommer jag att denna vecka börja med träningen igen. Hostan har nästan försvunnit. Kanske beroende på den medicin jag fick av husläkaren. Medicin, hör och hpna, som är till om man har bronkit. L'ste sedan i Fass att en vanlig biverkning på min lungmedicin är just bronkit.
God morgon! Idag ska jag bege mig till närbutiken och hämta ett paket. Kattungarna har fått paket från Agria och det ska bli spännande att se vad de innehåller. Ikväll ska jag ta med mig barnbarnet Nova som fyller 5 år till leksaksvaruhuset i Örebro. Hon ska själv få välja sin födelsedagspresent det är enklast så. Ha nu en bra dag, det tänker jag ha!
Min dag kommer bestå av besök på sjukhuset för en massa prover.
Var positiv -må bra
Hoppas det går bra på sjukhuset

Uppe med tuppen . Ska straxt ut på kattjakt och sen ska vi åka in till katthemmet i Enköping med katten som behöver få komma in och slippa bo ute.
Katten har hållit sig i grannskapet en längre tid och blir bara magrare och mer tovig så nu fångar vi in honom så får han följa med katthemmet till veterinären för koll och klippning.
Va snälla ni är. Tänk va skönt för honom att komma in och bli omhändertagen. Ja ikväll kommer kattunge tittare från Värmland. En familj som har både en hund och en katt, men sedan länge tittat på cornish och fastnat för dem. Bra val tycker jag!

Jag är redan vaken och pigg. Väntar storfrämmande snart. Monica och hennes man är på g och det ska bli så trevligt att träffas. Ha en trevlig fredag ni också.

God morgon Fredag Äckelväder men vad gör det när man ska få träffa vänner och pussa på kattungar.
Det blir en bra lördagkväll med speedway av världsklass i teven, en påse chips och något att dricka
Trevligt med speedway på TV , det vill man ju inte missa. Öppnar nog en flaska rose, med tillbehör.