Rexkatter iFokus

Rexkatter

Etikettlite-av-varje-men-inte-rexar
Läst 848 ggr
Leffe
0

Rexkatter vecka 17

Ny vecka. Veckans första dag ska jag först vänta på syrgasleverans. Sedan ska jag iväg och handla kattmat.

AnnaKarin
0

God förmiddag. Jag har varit och bunkrat hund och kattmat, slank med lite mat åt mig och maken också. På fredag flyttar första valpen, tänk att det redan gått åtta veckor!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

nakenkatt
0

Javisst går tiden fort, kattungarna blir sex veckor imorgon. Helgen är över och det har varit fullt upp. Mitt minsta barnbarn döptes igår , det var vackert i kyrkan, och vi hade trevligt efteråt med mat och tårta. Så nu heter han Mille på riktigt. Jag ska jobba ikväll så skall väl försöka hinna vara lite nyttig och få lite gjort innan det är dag att ge sig iväg.

Leffe
1

Så där ja. Nu är tågresor och färdtjänst bokat till utställningen i Uppsala 9-10 maj

nakenkatt
0

Va kul att åka på utställning. Jag har ju småbarn i huset så därför har jag haft paus i mitt utställande. Men hoppas komma igen till sommaren. Jag har ju en liten grabb på tillväxt nu och det ska bli kul att få ställa ut honom så småningom. Idag händer inte så värst mycket mer än att jag ska jobba ikväll. Det är varmt och skönt att cykla nu. Åkte hem kl 22 igår kväll och det var riktigt varmt ute. Skönt att sommaren är nära nu.

Leffe
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det gick fort och smärtfritt att bli kamrater

nakenkatt
0

Va mysigt de har det tillsammans

Leffe
0

Skogisen låg i gropen mellan de andra innan jag kom med kameran

MonicaLagerquist
0

Härligt att se dem tillsammans.

Stolt ägare till tre La permer

Leffe
0

Nu är Sesssan på Bromma Djurklinik för kastrering.

nakenkatt
0

Och min hona Meliss är på kumla djursjukhus idag får att ta bort lite onda tänder pga forl. Min gubbe hämtar hem henne kl 17 och jag hoppas verkligen hon mår bättre sedan.

nakenkatt
0

Meliss mår efter omständigheterna bra. Äter och dricker bra. Så jag hoppas på att det går åt rätt håll nu, vi ska tillbaka för vidare kontroll om två veckor. Här i Närke verkar sommaren redan vara på väg. Snart ska både koifiskar och sköldpaddor komma ut. Och vi ska hämta vår nya husvagn från vinterförvaringen, vi köpte en helt ny förra året, men hann ej med mer än en helg. Hoppas på en fin sommar.

MonicaLagerquist
0

Har tillbringat förmiddagen i syrummet. Har ett burtak att sy klart innan det ska packas och postas. Skönt att höra att Meliss mår hyfsat. Spännande med en helt ny husvagn.

AnnaKarin
0

Skönt att Meliss mår skapligt bra. Om en timme ska jag packa in alla valpar i bilen och fara till veterinären, dags att vaccinera, chippa och besiktiga. Vill ha alla besiktigade samtidigt och sen får vi ombesiktiga allt efter som de flyttar.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Leffe
0

Nu är det snart dags att ge sig iväg för en timmes träning

MonicaLagerquist
0

Råkade  slå vänster lilltå i en tröskel igår.Den är nu blå och väldigt öm .Att ha skor på sig är  inte att tänka på så det får väl bli lite barfotajobb i växthuset och syrummet idag.

nakenkatt
0

Fredag igen, innebär för mig en ledig helg igen. Tänkte umgås med barnen en del och främst min son som behöver muntras upp lite, håller på att separera från sambon. Meliss mår bättre och bättre, ser ut att äta smärtfritt nu, och det är så roligt att se. Hon sitter i fönstret och njuter av solen nu. Det är så jobbigt när djuren har ont. Skönt att det finns duktiga veterinärer. Jag önskar er alla en trevlig och skön helg.

Leffe
0

Verkar vara vackert väder ute och jag upptäckte att jag glömt ställa elrullstolen på laddning