Rexkatter iFokus

Rexkatter

Etikettdevon-rex
Läst 1006 ggr
VT4ever
0

inaktiva katter?

Hej, Har köpt två vuxna Devon Rex för ca 2 veckor sedan. Ena är 2 år och den andra är 5 år. Kan det ha med åldersskillnaden som gör att de inte leker så mycket med varandra? När man läst om Devon Rex så ska de vara väldigt aktiva men dessa gubbar ligger mest och softar och ibland kan de få nå ryck me varandra. Kan det också ha och göra med att vi inte har hunnit ha dem så länge? En till sak,  den ena katten som är 2 år hoppade första veckan på min rygg men gör inte de längre och han backar som undan när man klappar, visserligen gör den andra det också men inte lika mycket. De har sovit med oss i sängen men dem är inte så gosiga av sig. Kan det vara så att de behöver mer tid hos oss innan dem litar fullt ut på oss? Är nybörjare så vet inte vad som är "normalt" Några tankar? Btw han som är 2 år är inte kastrerad och den som är 5 år är det men vi ska kastrera han som är 2 år nu nästa vecka.  =)

Catwoman
0

Jag tror att de behöver mer tid

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[ellenhellstrom]
0

Dom behöver nog lite tid på sig.  Våra devon gillar inte heller att bli klappade sådär som "vanliga" katter gör riktigt. Utan vill dom mysa och bli klappade så visar dom det och lägger sig till rätta i knäet eller liknande, sen är dom väldigt sociala på andra sätt, men just att klappa dom, då kan dom dra sig undan lite.
 Samma sak mot främlingar, då vill dom inte bli klappade.

Så om dina katter kommer från ett annat hem så kan dom vara lite resarverade ett tag men det släpper nog snart :)

VT4ever
0

Åhh tusen tack för svaren =) Man lär sig något nytt varje dag, då vet jag att det inte är bara våra devons som inte är superförtjust i klappning på stående fot och att dem skiljer sig lite i det sättet att vilja gosa än "vanliga" katter 🐱 Så glad att jag fick den informationen  =)