Leksakstips?
Dags att flytta, och katterna ska bo hos föräldrarna ett par veckor under visning och försäljning - där trivs dom finfint så det känns bra, däremot blir dom inte lika aktiverade som hemma. Söker därför tips på leksaker som är interaktiva, bonus om man kan lämna framme utan att det gör särskilt mycket (inga snören t ex). Kattmynta funkar inte för då blir det brottningsmatch med ett ovilligt offer :) Aktivitetsbrädor med godis brukar vara kul, vi har några stycken men tar gärna emot tips på vilka som funkar hos er. Spön typ da bird osv gillar dom också men det känns krångligare för föräldrarna, så gärna andra tips! Funderar på om laserpekare är smart att skicka med så kan de sitta stilla och leka!

Laserpekar fungerar här hemma.
En bunke med vatten och lite pingisbollar gillar mina katter.
Dessie gillar sin leksaksfisk som simmar i en skål med vatten.Där kan hon sitta länge och tassa på fisken.Finns att köpa på leksaksaffärer.Ett tips är att sätta bunken i badrummet då det blir lie blött.
En annan sak som mina katter gillar är att spana på fåglar så ett fågelbord eller några talgollar utanför ett lämpligt fönster sysselsätter katterna väl. Dock bör fönstret rensas från känsliga blommor och dyrbara krukor.
Stolt ägare till tre La permer

Mina katter älskar frolicat kattleksaker http://www.kattkompaniet.nu/sv/articles/148/kattleksaker-aktivering?version=desktop#&&page=1&perpage=160