Rexkatter iFokus

Rexkatter

Etikettdevon-rex
Läst 1109 ggr
Mo duinne
2017-03-04 10:10
0

Utslag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har en liten Devon Rex tjej på 16 veckor som fått utslag på magen, har något sett dessa förut och skulle kunna veta vad det är? Vi har varit med henne hos veterinären för vi var oroliga över om det var en allergisk reaktion först. Veterinären sa att det eventuellt kunde vara pigmentfläckar, men känns konstigt eftersom alla dök upp i stort sett samtidigt och över ett par timmar (upptäckte det när jag kom hem från jobbet) Dom sa också att så länge hon inte mår dåligt av det så är det ingen fara. Hon är pigg, äter/dricker och går på lådan som hon ska, men skulle ändå vilja veta vad det kan vara?

MonicaLagerquist
2017-03-04 10:21
0

Lite svårt att se.

Hon kliar sig inte?

Äter hon samma mat som tidigare?

Stolt ägare till tre La permer

Mo duinne
2017-03-04 10:27
0

Hon kliar dig ytterst lite.. Ja, har exat samma foder som jag fick av uppfödaren. Hade gett henne lite tonfisk, vilket jag läste sen absolut inte var en bra idé, därav trodde vi det var en allergisk reaktion då.. Idag känns det som att dom blivit lite mörkare också, nu får hon enbart sitt torrfoder. Tagit bort blommor som hon tuggat på också för att säkerställa att det inte är det.. Får tyvärr ingen bättre bild.. Såhär ser det ut i helhet.

[Devya]
2017-03-06 07:38
0

Kan det vara malassezia?

MonicaLagerquist
2017-03-06 08:21
0

#3 Jo jag funderade på det också.Men det borde veterinären ha känt igen i så fall.

Stolt ägare till tre La permer

[Devya]
2017-03-06 15:13
0

#4 Inte alla veterinärer är så insatta då det gäller just det där. Jag har träffat på fyra olika veterinärer på en klinik här och endast en visste vad det var för något. :)

Mo duinne
2017-03-09 17:10
0

Får kolla upp det där! Tack för svaren! :)

Mo duinne
2017-03-09 17:10
0

Får kolla upp det där! Tack för svaren! :)

Mo duinne
2017-03-09 17:17
0

Skulle kunna vara, men har försökt tvätta henne och dom går inte bort.. Sen har hon även små små prickar på huvudet som knappast syns pga pälsen, men man kan ana att dom är där.. Vi var utomlands innan vi hämtade hem henne så har börjat fundera på om vi kunnat dragit med något därifrån? Vi tvättade alla kläder direkt när vi kom hem, men våra skor stod alltid utanför dörren och hotellet var fullt med hemlösa katter.. Kan det komma därifrån?

Mo duinne
2017-03-10 14:12
0

Har badat henne, men det går inte att få bort ändå, sen har hon liknade på huvudet, man ser dom knappt för pälsen men man anar att dom finns där ändå. Sen har hon inget mellan tassar och försökte kolla på bilder, men tycker inte att det liknar det? Vi var utomlands innan vi hämtade hem henne, kan vi dragit med oss något därifrån? Vi tvättade alla kläder med en gång när vi kom hem, men skorna stod ute på balkongen när vi var iväg och det var massa herrelösa katter där, dom kan ju varit och strukit sig mot skorna? Det kan inte vara något som uppkommit pga av stress med flytt? Hon fick ju ändå åka bil i 5 timmar..