Rexkatter iFokus

Rexkatter

Etikettla-perm
Läst 403 ggr
reny
1

När skaffa katt nummer 2

Hej,

Jag har sedan i januari en underbar liten La Perm. Planen har hela tiden vara att skaffa en till katt så att hon får en kamrat och vi får en ny härlig familjemedlem. Tänkte höra med er vad ni anser vara bäst tidpunkt att skaffa katt nummer två. Bör man vänta tills hon är kanske ett år så att man lär känna henne riktigt ordentligt och hon blir formad av oss tvåbenta i familjen?  Eller kan det vara en bra tid att skaffa en kamrat nu när hon är drygt sex månader (rätt katt måste ju självklart dyka upp först)? Eller finns det en risk att katterna mest tyr sig till varandra nu när de är så unga? 

Ber om ursäkt om jag ställer dumma frågor, men tänker att ställer man inga frågor så får man inget veta :)

Ha det så bra!

MVH

Rebecca

Soligajag1
0

Hejsan Rebecca ! 

Det finns inga dumma frågor , enligt mig. 

Jag tycker det är bättre o skaffa sig en till katt , ganska snart . För då lär dem känna varann bättre o kan leka ihop. 

Jag skaffade mig 2 st direkt , men det va inte planerat från början, jag hade en svart Sixten, som jag älskade så mycket . Efter 1 år blev han påkörd , klarade inte det.

Jag va ledsen och ville inte ha någon mer katt. Sen jobbade jag på lasarettet , en anhörigs dotter frågade om jag kände någon som ville ha en katt.

Jag vill sa jag genast, jag kommer imorgon o tittar . När jag kom  dit fanns det bara 2 kvar i kullen, bröder och bara så underbara , hon ville inte att dem skulle komma till separata hem, det förstod jag, så jag tog båda och det har jag inte ångrat. DEM är så underbara. 

Kram // Hillevi 

ps Lycka till med vad du än bestämmer. 

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

Jag skulle skaffa en till så snart som möjligt.

Stolt ägare till tre La permer

reny
1

Ok tack så mycket för era svar. Det blir nog en ny liten familjemedlem här så småningom :) 

// Rebecca

Soligajag1
1

#3 Va kul för dig ! 

Du kan väl berätta sen vem den nya familjemedlemmen blir .

Skulle va skoj!! 

Kram Kram // Hillevi 🙂

HH 🙂