REXKATTER Vecka 51
God morgon SVERIGE.
Vi kom hem straxt efter nio i gårkväll.
Sonen hade lagat lasagne till oss så det vara bara att sätta sig till bords och äta.
Han hade fixat gran och griljerat skinkan så i morse vid halv fem vaknade vi och drack the och åt vörtlimpa som han också fixat. Nu har vi packat upp allt och tvättmaskinen jobbar för fullt. Klockan är bara straxt före åtta så det lär bli en lång dag.
Stolt ägare till tre La permer

God morgon
Sovit som en kratta i natt. Vaknade vid två tiden pigg som en mört.Efter två skinkmackor och en kopp the lyckades jag med milt våld somna om och sova fram till straxt efter sju.
Vi har bjudit in ungarna på julmat imorgon så jag ska väl laga lite mat idag så att det blir lite lindrigare imorgon.
Igår när vi var ute var det så halt att till och med Vic halkade. I natt har det kommit ett tunt pudersnölager över halkan. Det blir väl med risk för liv och lem man går ut med hunden idag.

God morgon
Lite dagvill just nu.Har bjudit in ungarna på julaftonsfirande på torsdag och jag trodde att det var torsdag idag.Men det är det ju inte.
Nåväl då får jag ju en dag till på mig med att fixa det som ska fixas.

God morgon
Sover fortfarande som en kratta. Men det ska väl ge med sig så småningom.
Idag lär det väl bli en dag i köket. Ett av barnen jobbar så vi blir bara åtta till bordet ikväll.

Det var den julfesten det.Sonen som bor hemma har fått magsjuka.Nu håller vi tummarna för att vi klarar oss.

God morgon
Igår hade vi rörmokaren här. Vår varmvatten beredare sa upp sig när vi var på semester så det har inte funnits varmvatten i huset sen tre veckor tillbaka. Förhoppningsvis kan rörmokaren fixa det idag.
Under tiden har vi använt ölbryggningsmaskinen som extern varmvatten beredare.

God morgon
Igår kväll firade vi att nu har vi varmvatten med ett glas bubbel och en stor badbomd i jacuzzin.
Härligt att äntligen ha varmt vatten i kran.

God morgon eller nått sånt.
Vaknade i natt av att det var vått i ena ändan av sängen.Vattenmadrassen läcker.
Det blir till att tömma den och leta efter hål och sen laga den. Förhoppningsvis håller den tätt sen.