REXKATTER Vecka 12
God morgon Strandpromenad och frukost avklarad. Straxt dags att packa väskan för en dag på stranden. Folk hemma oroar sig nog mer om coronahotet än vad vi gör. Som det ser ut reser vi hem som planerat.
Stolt ägare till tre La permer

God morgon Idag kommer personal från Apollo hit på sitt sedvanliga tisdagsbesök. Vi ska se om vi kan få något besked av dem när vi kan resa hem. I den infon vi fått tidigare sägs att vår hemresa ska ske som planerat den 26 mars. Om man bortser från det så här vi det bra här i solen och värmen. Vi har just druckit en kopp thé och snart är det dags för strandpromenad och frukost. Ha en skön tisdag.

Nu har vi fått besked av Apollo att vi reser hem som planerat.
Hoppas ni får en skön fortsatt semester!
☀️ 🌊
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

#3 Vi har det bara bra här nere. Förutom att de tog tempen på oss innan vi fick komma i i landet och en gång till innan vi fick komma ut på ön och att det står handspritflaskor på hårddiskar och i restauranger märks det just inget. Jo det är ju markant mindre med folk eftersom att inga nya turister kommer.

God morgon Ny dag i paradiset. Vi har just druckit en kopp thé och snart är det dags att kliva upp ur sängen och börja dagen. 24 grader varmt ute just nu klockan tio över sju. Ha en bra dag.

God morgon Vi ligger ju sex timmar före er så vi har morgon När ni fortfarande har nått. Det är 24grader varmt nu på morgonen. Vi ska straxt ut och gå på stranden. Ha en skön torsdag.

God morgon Igår fick vi besked om att svärmor hostar men ej har feber men hon ska testas för corona idag. Håller tummarna för att det bara är hennes vanliga hosta Idag kommer Apollo personalen hit till hotellet. Så förhoppningsvis får vi bra Ingo få.

God morgon Ligger i sängen., dricker en kopp thé och funderar på vad vi ska hitta på idag. Ha en skön lördag@!

God morgon Lite öm och mörbultad efter för andra gången den här veckan fallit handlöst igår kväll när vi var ute och gick i mörkret. Jag ser ju väldigt dåligt och mitt mörker seende är ännu sämre. Slog i gåvan knäna och tog emot mig med händerna så jag har ont o handlederna och hela händerna. Känns som om lederna i främst höger hand fått sig en rejäl smäll. Nu blir det inge fler promenader ner till byn i mörker. Idag ska vi se om vi kan boka en utflykt till imorgon.
Så bra att arrangören håller er uppdaterade.
Hoppas handlederna klarat sig med att bara bli mörbultade.

#10 Händerna är blåa och fina men gör inte lika ont idag. Får väl säga som bar ägaren så igår. Ta en öl till så blir det nog bra.

God morgon Klockan på väckning 6.00 straxt frukost och sen hämtar båten upp oss vid stranden 8.20. Hoppas att få se väljarkår och annat spännande idag. Vi bli borta hela dagen så det gäller att smörja in sig rejält med solkräm.

Trist, men rimligt. Hoppas det kommer gå bra att få mat. Fina bilder.

#14 Vi var på vår vanliga resturang och åt lunch idag .Det ser ut som om de flesta restauranger håller öppet. De restauranger som hyr ut rum ,vilket många gör får servera mat till sina gäster. På torsdag klockan 19 00 !blir det utegångsförbud mellan 19.00-07 00 men då har vi redan lämnat Thailand. Vår transfer går från hotellet åtta på morgonen och planet lyfter förhoppningsvis 13.20.. Åter i Sverige ca 19 20 svensk tid på torsdag.

God morgon Vår sista hela dag här nere på Kho lanta. Igår var vi ner till Sala Dan och så Hej då till ägaren av resturang Kung. De hade redan stängt och packat ihop men han såg att vi ko så han kom springandes så vi kunde säga hej då och vi ses snart hoppas jag. Vi planerar för ett nytt besök här i slutet av året. November eller december.

God morgon Idag är det hemresedag för oss. Vi blir upphämtade vid hotellet vid 8 tiden på morgonen så vi ska hänga på låset klockan sju och äta frukost. Troligen kommer det inte att serveras någon mat på flyget pga corona smittan
Oj då, gäller att äta ordentligt innan då.

God morgon
Jag fick rätt och min h´man hade fel.Vi som bokat tidigt dvs ej senare än 72 timmar före avgång fick mat som vi hade beställt.
Det var väldigt rörigt på flygplatsen.Alla ville ju hem och de som bokat den 23 mars och senare fick gå åt sidan. De var 45 överbokningar så de gick efter vilka som bokat först fick plats först. Ungefär hälften kom med resten hoppas att få plats på flyget som går Idag Men det går till Oslo så det blir ju problem att ta sig därifrån. Det går inga inrikesplan från Norge nu.
Hunden blev glad och katterna med.Sonen och hunden mötte upp oss vid bussen vid 22 tiden igår.
Idag ska vi in och hämta Kombi som har bott hos dottern när vi varit borta.
Vad skönt att höra att ni kom hem som ni skulle och att allt gick bra med resan! 🌺
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

#20 Ja på sett och vis är det ju skönt att vara hemma,men visst längtar man tillbaka.

God morgon
Rallystartar dagen med att städa katternas rum och skura kattlådor.
Min onda handled tycker väl inte att det är en så bra ide´ men det måste ju göras.
Solen skiner och straxt dags för ett avbrott i städandet och ta en promenad med hunden.

God morgon
Fortfarande ont i min stackars hand. Undrar om den är bruten trots allt.
Nåväl det ger väl sig.
Inga direkta planer för dagen.-Ska se om min hand går att använda till bakning.

God morgon
En tung dag idag men den ska väl genomlevas hur som helst.
Sol och lite snö på marken.

God morgon
Så tungt utan hund.
Det gick fint och stilla hos veterinären igår men han fattas oss.Älskade Vic.
Beklagar sorgen.

#26 Tack

GOD MORGON 1 APRIL IDAG.
Livet känns tungt på många sätt idag.Men man får väl ta en dag i taget helt enkelt.
Vi fick blommor av Vics tidigare ägare igår och Vics uppfödare vill att vi hör av oss när vi känner att vi vill ha en ny hund.

God morgon
Sakta går livet vidare.Svårt att få något vettigt gjort. Vi sitter dessutom i frivillig hemkarantän ytterligare nio dagar till.Men ut och promenera får man ju göra om man håller sig för sig själv.

God morgon
Vitt på marken. Jag vägrar snö! 
Inga direkta planer för dagen.
Ikväll ska jag laga pepparsås på den färska grönpepparn som jag fick av vår polare på Koh lanta.
Det ska bli spännande.

God morgon
Börjar dagen med att ladda upp lite nya böcker.Orkade inte ta rätt på köket igår så det ser för hemskt ut.Men ,ed en bok i örat brukar det gå snabbt att röja upp.
Sol och kallt ute.Ska ta en långpromenad lite längre fram på dagen.

God morgon
Sol ute så jag ska straxt ta mig ut i skogen en sväng.
Ha en skön söndag.
Jag borde veta att jag inte ska börja baka efter kl 17. Jag är inte van bagare, och den här gången var det ett för mig helt nytt recept, och alla mjölsorter var "alternativa". Jag började 18.15 och nu, strax före 22, är de just uttagna ur ugnen och ska nu svalna. Hur länge tar det för dem att svalna?! Jag vet inte om de blev bra ens en gång, så jag överväger att låta dem stå över natten och ta hand om dem i morgon bitti. 😂

Så kan det bli ibland.Hur blev slutresultatet?
Det blev helt okej. 🙂 Efter att jag hade borstat tänderna hade de svalnat såpass att jag kunde packa dem i påsar.