REXKATTER Vecka 17
God morgon
Den här veckan börjar vi med att hämta hem en ny hund.
Klockan nio ska vi sitta i bilen och fara mot Arboga.
Det blir spännande.
Stolt ägare till tre La permer
Vad spännande!!! Hoppas att det går bra!!💙💙🐶🐶
Spännande

God morgon
Natten med Emil har gått bra. Vi planerar att hålla katterna på ena sidan grinden och hunden på den andra så att de får sakta vänja sig vid varandra.
Ev så får Emil följa med ner till svärmor idag när vi ska ner och träffa henne via balkongen. Vi har inte berättat för svärmor att vår tidigare hund är död. Jag tror inte att hon kommer att på det avståndet kunna se att det är en annan hund om hon ens minns att vi har hund. Hon har inte frågat någon om Vic de här tre veckorna vi varit utan hund.

God morgon
Solen skiner och förhoppningsvis blir det lika varmt som igår .18 plusgrader det gillar jag.
Ska straxt ta en sväng med hunden.Han går på högvarv hekla tiden så det gäller att försöka dämpa honom.

God morgon
Solen skiner även idag. Det bliev 19 grader varmt igår så nu har jag tjuvstartat med shorts.
Idag måste vi in till stan en sväng. Urban får väl sitta i bilen och jag får snabbhandla och sprita mig med jämna mellanrum
Ha en skön torsdag.

God morgon
Solen lyser vackert även idag.
Svärmor testades negativt för corona igen.Så hennes hosta beror på något annat.
Skönt är det.
Ikväll kommer yngste sonen med sambo hit för att äta fredagsmat med oss.
Det ska bli trevligt vi har inte träffat dem sen tidigt i mars.
Men innan dess är det ett antal hundpromenader och lite annat pyssel att göra
Ha en skön fredag.
Va skönt att din mamma inte hade corona.

God morgon
Idag kommer det en kattdam för att träffa Plopp.
Imorgon ska vi åka och lämna tillbaka Emil. Han bet en av mina vuxna söner oprovocerat igår.Trist men jag vill inte ha en hund som biter folk och fä.
Tråkigt men man kan inte ha en hund som biter

#9 Nej det kan man inte.
Hoppas du får kontakt med en ny hund som fungerar bättre i familjen. Men det måste ändå vara svårt att lämna tillbaka honom. Man fäster sig snabbt vid djur.
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

God morgon
Ja det känns trist att lämna tillbaka Emil.Men vi var ju tveksamma redan innan han bet sonen så det var bara droppen som fick bägaren att rinna över.
Nu kommer vi troligtvis inte att leta hund omedelbar.Dessie ska ha kattungar om ca två veckor och då är det knöligt att ha en hund som ska skolas in sakta i kattgruppen.
Ha en skön söndag.