Rexkatter iFokus

Rexkatter

Etikettlite-av-varje-men-inte-rexar
Läst 244 ggr
MonicaLagerquist
2020-05-04 08:01
1

REXKATTER Vecka 19

God morgon

Nu går vi i  i en lång vecka.Dessie ska ju förhoppningsvis få sina kattungar denna vecka.Dag 65 är på lördag men man vet ju aldrig de kan ju komma tidigare.Så detta blir en väntans vecka.

Idag passar vi på att åka in till stan för sen  kan jag inte åka iväg från henne.

Ha en skön vecka.

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
2020-05-04 09:00
2

Klockan 16.00 ska jag vara på VC för koll av brännsåret.

MonicaLagerquist
2020-05-04 17:57
1

Nu har jag varit på VC.De la bedövning och sen plockade de bort död hud. Spolade rent och la på ett salvbandage. På fredag ska jag dit och lägga om såret igen.

MonicaLagerquist
2020-05-05 07:35
1

God morgon

6 plusgrader och sol

Mannen kommer säkert att vilja masta på båten idag.Vi får väl se hur det blir med det.

Inte fullt lika ont i brännsåret idag.

Det finns hopp om livet.

MonicaLagerquist
2020-05-06 07:40
0

GOD MORGON

Brännsåret höll sig ganska smärtfritt fram till kvällen igår. Men nu känns det igen och det har vätskat igenom bandaget.På fredag ska jag tillbaka till VC.

Vi fick upp masten igår men sömnaden av kapellet gick inte alls bra. Men nu har mannen kikat på symaskinen så jag hoppas att det ska gå att sy idag.

Ha en skön dag!

MonicaLagerquist
2020-05-06 16:48
1

Idag har vi varit ut på en promenad mad svärmor. Man ringer ner till boendet så hjälper de personen på med kläder och följer med ner till ytterdörren där man hämtar upp sin anhöig.Sen kan man gå en promenad i friska luften utan att röra vid varandra.Vi var ute i ca 45 minuter och svärmor var så nöjd och glad.

MonicaLagerquist
2020-05-07 07:42
1

God morgon

Soligt idag hoppas på lite värme också.

Väntan på kattungarna fortsätter. Inget är som väntans tider.

Jag tror ju inte att de kommer förens tidigast på lördag men man kan ju aldrig veta.

Mannen tvättade och satte upp segel igår. Jag fick aldrig ordning på symaskinen igår.får se om jag lyckas bättre idag.

MonicaLagerquist
2020-05-08 08:06
0

God morgon

Idag ska jag på återbesök på VC och visa upp mitt brännsås.I natt och nu på morgonen har det gjort rejält ont. oppas på att det ska bli bättre efter rengöring och byte av kompress.

Ev kommer bonussonen ut och äter med oss ikväll. örhoppningsvis behagar Dessie att inte föda just då.

Ha en skön fredag!

MonicaLagerquist
2020-05-09 06:59
0

God morgon

Idag är Dessie på dag 65.Det ska bli spännande att se om det kommer några kattungar idag eller om vi får fortsätta att vänta.

Styrelsemöte på Hitta Katten idag. Jag får följa det via länk på datorn. Kan inte lämna Dessie nu.

Ha en skön lördag!

MonicaLagerquist
2020-05-10 07:57
1

God morgon

Styrelsemötet missade jag ju helt då Dessie såklart valde att föda just då.

Sec små krullisar har hon fått.

Mor och barn mår bra och natten har varit lugn.

Inga speciella planer för dagen.Har en del att ta rätt på efter gårdagens förlossning.Massor av tvått blev det.

Ha en skön och solig söndag.