REXKATTER Vecka 20
God morgon
Solen skiner och kattungarna växer och frodas.
Borde tvätta sängkläder idag.Får se hur det blir med det.
Ha en skön början på veckan.
Stolt ägare till tre La permer
Var och fiskade idag. Vi fick en gös. Det kom några snöflingor när vi var vid ån

God morgon
#1 Gös som är så gott. Vi fick en förra sommaren.
Mysigt att börja dagen med att väga kattungar som ökar i vikt och mår bra.
Inga direkta planer för dagen.Sent på eftermiddagen ska jag tillbaka till VC igen för omläggning av brännsåret.
Ha en skön dag.

Nu har jag varit och fått mitt brännsår omlagt. Sakta med säkert läker det. Nästa tisdag är det dags för nästa omläggning. Det blir dyrt det här 200 spänn per gång.

God morgon
Kallt och ruggigt ute.
Idag ska vi en tur in till stan.Ska köpa material för att bygga en bättre kattungehage än den jag brukar ha.
Ha en skön onsdag.

God morgon
Dessie hade en dag igår då hon tyckte att kattungarna skulle flytta.Så jag satt vid bolådan större delen av dagen igår för att passa på henne.
Nåväl tur att man kan sitta och lyssna på en bok samtidigt.Idag hoppas jag på en lugnare dag.

God morgon
Fredag och sol men kallt 🥶
Idag ska jag städa och fixa lite.
Beställde en ny kattställning igår. En tunna. Har länge velat ha en och nu kastade jag trädet som stått inne i datarummet och tänkte ersätta den med en klöstunna.
Ha en skön fredag.
Hur ser en klöstunna ut?
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

God morgon
Tänk att så här dags för en vecka sen trodde jag att Dessie skulle få två möjligen tre kattungar. Vilken överraskning hon levererade.
Inga direkta planer för dagen.Vet inte om det dyker upp några ungar eller ej.
Ikväll blir det grillning men vi lär ju få sitta inne och äta det är ju snorkallt
Vi är och fiskar. Men det blåser mycket.

#10 Skitfiske på er.
#7 En klöstunna verkar jättemysig. Något att fundera på när klöspelarna mm behöver bytas ut.
Det vore roligt om du berättar vad katterna tycker om klöstunnan när de får prova den.
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

#7 Det ser ut att dröja lite innan jag får tunnan. Det stod på deras hemsida att det skulle ta 2-5 arbetsdagar men att just nu har de väldigt mycket att göra så det skulle ta lite längre tid.
Men så snart den kommit så ska jag fota.

Bara för det så kom det har mailet nu.
Hej Monica,
Din beställning som gjordes 14.05.2020 har paketerats och
lämnat vårt lager.

God morgon
Soligt men inte så varmt.Förhoppningsvis blir det varmare under dagen.