Rexkatter iFokus

Rexkatter

Etikettlite-av-varje-men-inte-rexar
Läst 209 ggr
MonicaLagerquist
0

REXKATTER Vecka 29

God morgon

Veckorna tickar på och sommaren går.

Idag kommer det en familj och tittar på Deba.Vi får väl se hur det känns och vad  det tycker.

Ha en skön måndag!

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
0

God morgon

Familjen som var här och tittade på Deba kändes inte helt rätt så nu får Deba flytta till Gävle istället för familjen där kändes helt rätt.

Idag ska jag med mitt öra till VC .Jag har ett sår som inte vill läka.Det har varit ett sår i ett antal månader och igår tog jag tag i det hela och beställde en tid.

Ha en skön dag.

Monica

MonicaLagerquist
0

God morgon

Tog mig ut i skogen bakom huset igår och plockade lite blåbär. et finns ju tyvärr inte så mycket skog kvar bakom huset efter avverkningen. Funderar på om jag ska gå till en annan skog idag och se om jag kan hitta mer bär.

Plocka bär är väldigt trist men med en bok i örat så får det väl gå.

MonicaLagerquist
0

God morgon

Vaknade vid fem och frös som en gris.Tog ingen temp men nog jhade jag feber.Tog två alvedon och slumrade till en stund.Så det blir inget besök på katthemmet utan nu är jag isolerad hemma tills dess vi ser vart det tar vägen.

lockar
1

Vaknade vid tre-tiden i natt av en hög smäll. Det var en bomb som exploderade utanför en affär, Iphone. Dörren och båda fönstren var krossade, samt balkongen och fönstren i lägenheten ovanpå. Samt några fönster till. Bombgruppen har varit där.

MonicaLagerquist
0

#4 Så otäckt.

MonicaLagerquist
0

God morgon

Fortfarande ingen feber så det var väl bara ett skrämskott. Däremot har jag fått en stor vagel i mitt vänstra öga det som jag ser bäst på.Ska kolla unt lite på nätet vad man gör åt vaglar.

lockar
0

Det som brukar hjälpa mot vaglar är att när man vaknat på morgonen tar saliv från munnen och ger på vageln.

MonicaLagerquist
0

#7 Jag kör med heta blöta pads mot vageln..

91Marran
0

Jag har haft en okänd hund på besök som skrämde upp Tvåan, min katt upp i ett högt träd. Sambon skulle ta ner honom, men precis när han skulle ta honom så hoppade han ner. Han verkar inte ha ont i alla fall. Hunden var hos oss i en och en halv timme, innan vi tog med han längs vägen. Bor på landet men med en 80 väg precis utanför. Då kom matte och ropade och då såg matte oss. De hade främat (stavning?) Så de var ute i trädgården. Han verkade inte glad av att se matte. Ringde polisen först, men de skulle ringa upp, men det gjorde de aldrig, så då gick vi längs vägen för att se om vi hittade rätt. Hon hade precis märkt att han var borta. Konstigt att det tar så lång tid innan man märker det. Han kan ha varit här länge innan jag såg honom. Han satt helt still när jag såg honom först. Vem har satt en stor porslinshund vid trädet? Ropar hallå! Ingen svarar, går fram och ser att den lever. Han verkade inte vilja gå med matte. Hon pratade väldigt lugnt med honom, så det är nog ingen fara.

Mvh
Mig

MonicaLagerquist
1

Att folk inte har mer koll på sina hundar.

Skönt att det gick bra med er katt.

MonicaLagerquist
0

God morgon

Idag kommer familjen som köpte Plopp på besök.De är intresserade av lilla Kashima.

MonicaLagerquist
0

God morgon

Sol och söndag.

Kattungarna ska fotas och hemsidan ska fixas.Sängkläderna går i tvättmaskinen.

Alltså läget är under kontroll.

Ha en skön dag.