Kulltema och kattungenamn
Har så smått börjat fundera på kulltema och kattungenamn till Dessies kommande kull.
Men har inte kommit på något bra ännu.
Jag tror inte att det är mer än två möjligen tre ungar.
Boba mig med förslag.
Stolt ägare till tre La permer
Covid, Corona och Tegnell…. 😉
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

#1 Ja då kommer man ju alltid ihåg när de är födda.
Något bok- tema, trädsorter eller blomsorter??

Vårblommor skulle ju ev kunna vara något.
Åh vilket roligt bekymmer! Kanske namn efter författare? Eller musiktema med bandnamn? Äppelsorter, eller kanske karaktärer från någon film eller tv-serie?

Nu tror jag att jag i alla fall har bestämt kulltema.
Det blir nog Japanska knivar.
Det lät som ett spännande kulltema!!

Nu har jag så smått börjat fundera på tema och namn på kommande kull.

Fåglar är en fundering. Mamma till blivande kull kallas ju för Kråkan.
Jag brukar gå in på vilse.nu ibland och titta på kattnamn, både när det är aktuellt att döpa någon katt, men ibland bara för att få inspiration. (Dessutom är det lite bra att hålla koll på katter i omgivningen som försvinner eller hittas.)
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen
#9 jag gissar att det ska stå fåglar? Det är väl ett väldigt passande tema för mamma Kråkan 🙂 Gulligt med massa små Kråkbebisar som blir egna fåglar! Eller så kanske bebisarna får heta efter karaktärer i Mamma Mu? Så Kråkan får en Mamma Mu, Lillebror, Blenda, Lina och Bonden 😃 Finns dock kanske inte tillräckligt att välja mellan…

#11 Ändrade det nu.

Mamma Mu tema var en god idé.