Rexkatter iFokus

Rexkatter

Etikettlite-av-varje-men-inte-rexar
Läst 67 ggr
MonicaLagerquist
1

REXKATTER Vecka 47

God morgon
Ny vecka nya tag
Imorgon ska vi in och få spruta nr 5 och samtidigt passa på att betala några av svärmosr räkningar.

Det har kommit en del snö i natt så det blir till att leta fram ett par kängor till dagens promenad
Ha en skön dag.

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
1

God morgon
Massor av snö
Vi ska in och vaccinera oss idag så det blir till att skotta fram bilen först.

Sen ska vi för bi banken och betala för bouppteckningen
Ha en bra dag

MonicaLagerquist
1

God morgon
Det var 15 grader i köket i morse så nu eldar vi..
Mulet och en plusgrad ute.

Så snart det ljusnar ska jag se till att komma ut på en promenad.

MonicaLagerquist
1

God morgon
Mulet och nollgradigt.
Det blev en intensiv dag igår.
Min 89 årige nästan blinda pappa har bott hemma hos sin dam i ett antal år men haft sitt hus kvar.Nu har hans dam blivit sjuk och behöver flytta till ett boende akut.Så igår ringde min pappa och ville att vi skulle hjälpa honom flytta hem.Så vi åkte dit .Hjälpte honom att packka hans saker och sen körde vi honom hem.Packade upp och kollade att TV fungerade Instalerade hans synhjälpmedel osv.Skåoen var ju tomma så pappa och jag försökte komma på vad som behövde handlas.Sen lämnade vi pappa hemme hos honom och vi åkte och handlade en massa mat.
När vi sen kom tillbaka så upptäckte vi att det saknades ett el uttag för synhjälpmedlet så vi åkte en sväng till.
Sen skulle vi försöka komma i kontakt med pappas trygghetslarm för att adressända honom.Det var inte det lättaste Ingen svarade på larmnummret.
Men tur i oturen så hade pappa tidigare på tagen fått lite prover taget av hemtjänsten så dom ringde för att meddela provsvaren och då kunde de hjälpa till med adressändringen.
Det tog hela dagen och vi kom hem sent.
Nu ska vi syskon försöka rådda det här i väntan på att pappa får plats på ett boende.
Det var gprdagen.Hoppas på en något lugnare dag idag,

MonicaLagerquist
1

God morgon

-2 grader och mulet.

Nästan all snö är borta.

Planen för dagen är att kolla varför det är vatten på golvet i tvättstugan.
Troligen stopp i avloppsbrunnen.Det blir till att vara kloakdykare idag.
Ha en bra fredag.

Carmarino
0

#4: Inte den roligaste sysselsättningen direkt, men skönt när det är gjort.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
1

#5 Nej inte kul men att få översvämning är ännu tristare.
Min nytvättade matta var full av vatten igår morse

Carmarino
0

#6: Har råkat ut för det också. Inte kul, så det är lika bra att få avloppsrensningen undanstökad så snabbt som möjligt.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
1

Blä vilket äckligt avlopp vi hade.Men nu är det rent,
Avloppet i tvättstugan är sårt att komma åt då det står en tvättho ovanför avloppet så man måste tömma skåpet och flytta på det för att komma åt avloppet.

Carmarino
0

#8: Avlopp brukar vara äckliga. Jag brukar rengöra det i vaskarna i badrummet och på toaletten när jag julstädar. Det räcker oftast, men skulle det bli stopp under året så måste jag förstås rensa då. Tror det är den absolut tråkigaste sysslan som finns.

MonicaLagerquist
1

God morgon
Hann inte med adventspysslet igår då det står på att göra listan idag,
Men först en promenad.
mulet och +2 grader.

MonicaLagerquist
1

God morgon
Idag får det bli en promenad ner till byn och inhandla saffran så att det blir saffransbullar till första advent.Vi ska ner till minneslunden och tända ljus då svärmor skulle fyllt år idag.