REXKATTER Vecka 51
GOD MORGON
mÖRKT OCH MINUS TVÅ GRADER.
vI SKA IN TYILL eNKÖPING OCH HANDLA IDAG.vI SKA ÄVEN FÖRBI MIN PAPPA OCH SE HUR HAN HAR DET.
hA EN BRA BÖRJAN PÅ VECKAN
Stolt ägare till tre La permer

Ursäkta versalerna orkade inte ändra

God morgon
Det blev en lite dramatisk dag igår,
Vi äkte ju till pappa vi hälsade på honom och hämtade listan på det han ville att vi skulle handla.Vi åkte ifrån honom till affären vid halv elva och hom tillbaka efter ca 45 minuter.Då satt pappa och blundade vid köksbordet och han var jhelt borta.Efter en stund tittade han upp och då var har så yr att han knappt kunde sitta.Han ville till sängen så med hjälp av rullatorn och min man tog han sig till sängen,Där började han må illa och kräktes lite slem.Yrseln blev värre.Vi satt vid hans säng i 45 minuter men det blev inte bättre.Sen behövde han gå på toaletten och sen sätta sig upp i vardagsrummet.Ungefär där började vi prata om att kalla på hjälp.Pappa är 89 och inte helt frisk.
Jag larmade dit hemtjänsten och efter ett tag dök det upp ett gäng.Pappa har ju ingen hemtjänst men en av personalen kommer en gång i veckan med dosetten och de tar blodprov en gång i veckan.
Personalen ville att pappa skulla tas till sjukhuset så det larmades dit en abulans.Då var klockan runt två.Vi fick inte åka med till sjukhuset pga smittspridningen som är just nu.
Ringde och berättade för mina syskon att pappa var på väg till sjukhuset och att min äldsta syster stod som kontakt om personalen skulle behöva prata med någon eller om pappa skulle skickas hem igen.Det var mycket på akuten så ambulanskillarna varnade för att det nog skulle ta tid.
Efter ett par timmar ringde min syster och sa att pappa var på väg hem och att de trodde att det var kristallsjukan han drabbats av.Min yngste syster var hem till pappa igårkväll och jag ska ringa henne och höra hur det gick.
Mitt upp i allt det här ringde ordförandet för katthemmet och undrade om jag kunde ta kvällspasset på katthemmet då personalen blivit sjuka.Så vi handlade vår mat och sen tog jag passet medans min man passade på att äta skumtomtar och dricka kaffe.Vi kom hem trötta och hungriga vid sex taget.Det vart en lång och jobbig dag.
Nåväl pappa mår ju hyfsat i alla fall
Mulet och en plusgrad.
#2: Så jobbigt. Hoppas han mår bättre nu och att han får rätt vård. Yrsel är otroligt påfrestande.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pappa mår bättre idag och. Han är vid gott mod
#4: Skönt att höra.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

God morgon
Efter en rejäl ångestattack igår kväll har jag sovit uruselt.
Men nu ska jag försöka ta nya tag.
Vi måste ju ta oss igenom detta hur som haver.
Det är väl bara att bryta ihop och komma igen.
Plus fyra grader ute.Mörkt och halt

God morgon
Idag står det julgodistillverkning på att göra listan.Mattorna i köket ska tvättas idag.
Tre plusgrader ute.

God morgon
Dan före julafton och jag hade ju kunnat må bättre.
En riktigt pissig natt.
Nåväl det är väl bara att ta tag i dagen.
Det har snöat i natt och det är minus tre grader just nu.

God jul
Då var det julafton igen.
Minus 12 grader och snö på backen.
Slösurfar en stund innan det är dags att dra igång dagen.

God morgon
Vi hade en intensiv men trevlig dag och kväll
igår.
Fick massor av mat över såklart.Barnen som var här fick med sig lite rerter hem.Dottern som var hemma och var sjuk fick en hel korg med mat frukt och julgodis levererat hem av en av bröderna.
Idag tog jag mig en rejäl sovmorgon efter att ha varit vaken ett par timmar i natt,
Nu röjer mannen i köket och straxt ska jag gå ner och hjälpa honom.