Rexkatter iFokus

Rexkatter

Etikettlite-av-varje-men-inte-rexar
Läst 79 ggr
MonicaLagerquist
1

Rexkatter Vecka 14

God morgon

Då är vi inne i påskveckan.
Påskmat blir det på fredag-
Sill ska köpas idag.
Kallt väder ingen vår i sikte ännu.Sex minus nu på morgonen.
Ha en bra början påveckan.

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
1

God morgon
Det blev en konstig dag igår.Plötsligt igår eftermiddag förlorade jag i princip all syn på mitt högra öga.Efter kontakt med 1177 blev det en snabb tur upp till Akademisna ögonakuten.
Jag ser min egen hand dimmigt om jag håller den en dm från höger öga.Jag var där i två timmar en massa tester och undersökningar gjordes men man hittade ingen orsak till synbortfallet.
Hem med en massa olika droppar som ska droppas varje och varannan timmme.Tillbaka till ögon på torsdag.Hade ju hoppats på ett under men tyvärr ser jag fortfarande lika dåligt idag.

Nåväl man får väl vara glad att det är det öga som tidigare varit sämst.

Carmarino
0

Hoppas det blir bättre snart.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

MonicaLagerquist
1

#2 Ja det får vi verkligen hoppas

MonicaLagerquist
1

God morgon
Nehe
inget under i natt heller.Ingen syn har återvänt till mitt högra öga.
Idag ska vi åka och besiktiga bilen.
Hoppas att den går igenom utan en massa fel

Carmarino
0

#4: Håller tummarna för både ögat och bilen. 👍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

MonicaLagerquist
1

Bilen behöver lite nya bromsslangar så vi ska boka tid hos verkstaden

MonicaLagerquist
1

God morgon
Idag ska jag tillbaka till ögonläkaren.Hoppas på ett besked om vad som kan ha hänt med mitt öga.

Det kom mer snö igår och nu är jag trött på dette eländiga väder.

om lite drygt en nånad ska båten i sjön.

Carmarino
0

#7: Lycka till. 🤗

MonicaLagerquist
0

#8 Tack

MonicaLagerquist
1

God morgon
Ikväll får vi gäster så jag har en del jobb att fixa.

En pludsgrad och mulet

MonicaLagerquist
1

God morgon
Har en massa disk att ta rätt på efter gårdagens middag.
Vi hade det trevligt igår och som vanligt blev det en massa mat över så nu kan vi äta rester i flera dagar.

Carmarino
0

#11: Det är fördelen med jul- och påskmat. 😊

MonicaLagerquist
1

God morgon
Sol och tre plusgrader,
.
Mannen har planerat att byta till sommardäck idag.
Själv har jag inga direkta planer för dagen.