Rexkatter vecka 19
God morgon
Sol och en plusgrad.
Vi ska in och hjälpa min pappa idag och passa på att handla också.
Ha en bra början på veckan
Stolt ägare till tre La permer

God morgon
Igår när vi var hos pappa så hjälpte jag honom att komma i kontakt med VC.Idag skulle de ringa så ev ska vi in till Enköping och köra honom till sjukhuset.
Sol och nio plusgrader.

God morgon
Förhoppningsvis får vi upp masten idag.
Mannen blev hastigt sjuk igår eftermiddag så ev orkar han inte.Han drabbades av yrsel och kräktes i flera timmar.
Idag är han törstig och känner sig klen.
Mulet och åtta grader nu på morgonen.
#2: Det tar på krafterna att kräkas. Kan behövas några dagars återhämtning. Särskilt när man blir äldre. Blev själv magsjuk (överkänslighetsreaktion) helgen innan påsk. Normalt går det över på 5-6 dagar, men den här gången tog det två veckor innan jag kände mig bra igen.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

God morgon
+14 grader övervägande soligt.
Den förkylning som drabbade mig igår finns kvar så det får bli en lugn dag.
Mot kvällningen ska vi ner till byn och vaccinera oss mot TBE.
Ha en bra torsdag
#4: Får man vaccinera sig när man inte är frisk?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

#5 vet inte. Vi får nog invänta nästa vacinationsbuss för säkerhets skull
#6: Ja, det är kanske bäst. Men ni kan ju alltid kolla för säkerhets skull - om det går att kontakta dem.

#7 Vi väntar tills nästa buss kommer.Enklast så.Vill ju dessutom inte smitta någon.
#8: 👍

God morgon
Nu mår jag lite bättre och har bestämt mig för att jag är frisk.
Ikväll ska hemmasonen jobba i hamnen så mannen och jag ska äta ensamma ikväll.Ska göra panerad skinksnitsel.Det var länge sen.
Tio plusgrader och sol.

God morgon
Sol och tolv grader.
Yngste sonen och hans flickvän kommer ut idag och vi ska grilla ikväll.
Ha en skön lördag.

God morgon
?16 grader och sol.
Straxt drar mannen iväg på loppis.Jag åker med som vanligt och happar av och går hem.
Ha en bra söndag