Rexkatter iFokus

Rexkatter

Etikettlite-av-varje-men-inte-rexar
Läst 91 ggr
MonicaLagerquist
2

Rexkatter vecka 21

God morgon
Elva plusgrader och halv mulet.

Idag ska vi försöka få upp masten.Förra veckan bara rusade iväg.

Ha en bra början på veckan.

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
2

God morgon
Gräsligt ont i mitt öga.Ska straxt ringa ögonmottagningen för att be om hjälp.
Sol och 14 grader

MonicaLagerquist
1

Just när jag ringt till ögonmottagningen så ringer pappa och är dålig så jag fick ringa till husläkaren för hans del.

Ögon ringer mig vid 10.20 husläkaren ringer mig vid 14 20 Hoppas att det kommer att fungera med alla olika tider.

Carmarino
0

#2: Håller tummarna. 👍👍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

MonicaLagerquist
1

God morgon
Sol och tretton grader.

Sitter och väntar på att pappas läkare ska ringa.

Yngste sonen med flickvän sitter hos flickvännens pappa.Det är bara slutet kvar.Hon förlorade ju sin mamma för ett kort tag sen så de har det väldigt jobbigt.

Det har varait alldeles för många dödsfall senaste året.

MonicaLagerquist
1

I förmiddags dog yngste sonens svärfar.

Carmarino
0

#5: 😢

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

MonicaLagerquist
1

I januari dog hans svärmor

Carmarino
0

#7: Så sorgligt. Särskilt när det kommer så tätt inpå. Min faster dog i oktober för många år sedan. I maj året efter dog min farbror. De hade varit tillsammans sedan de var 13 och 14 år gamla och knappt varit ifrån varandra en enda dag. Min farbror tappade viljan att leva och i februari fick han konstaterat leukemi. Sedan gick det snabbt och han var så glad över att få återförenas med sin hustru. Men för oss som var kvar var det värre.

MonicaLagerquist
1

God morgon
Läkaren som skulle ringa upp mig igår angående pappa ringde inte så nu har jag ringt VC igen och väntar på att de ska höra av sig.

Ska försöka få tag på sonen och höra hur det är med dem idag.

Sen måste jag fundera på hur vi gör med mannens födelsedag imorgon.

Men solen skiner och det ser ut att bli ännu en fin dag.

MonicaLagerquist
1

God eftermiddag
Dagen blev inte riktigt som planerat.
Min nästan nittioåriga pappa ringde vid sju och mådde dåligt
Så jag klev ur sängen och i kläderna och vi åkte dit.
Först akuten i en massa timmar och sen ett par timmar på avdelningen.
Nu är vi på väg hem om drygt två timmar kommer våra middagsgäster som ska fira min man som fyller år idag.

Carmarino
0

#10: Hoppas din pappa kryar på sig, och grattis till maken på födelsedagen. Glöm bara inte bort att ta hand om dig själv också. 🤗

MonicaLagerquist
1

God morgon
Växlande molnighet och elva plusgrader.

Idag är det ett år sen svärmor dog.

Det har varit ett tufft år men nu hoppas jag att pappa snabbt får ett boende och att det inte blir krångel med flytten och försäljningen av huset som är fullt av grejor och mojänger.

Har lite disk kvar från igår annars ska jag nog inte göra så mycket idag.
Ör ganska slut efter en jobbig vecka.
Mannen var ner till minneslunden igår och tände ett ljus.Det fick bli igår eftersom att vår dotter ville se minnes lunden och hon var här igår.

MonicaLagerquist
1

#11 Han vill inte bo kvar ensam i huset.På måndag ska vi träffa biståndshandläggaren och senhåller vi tummarna för att han snabbt kan få plats på ett bra boende.

Carmarino
0

#13: Förståeligt. Hoppas ni hittar något nära där han kan trivas.

MonicaLagerquist
1

#14 Jag vill att han ska bo här ute där svärmor bodde.Det är ett bra boende.Det finns även ett boende straxt brevid där min äldre syster bor som också är bra.Det finns tre små boende med under 50 boende där all mat lagas på hemmen.Sen finns det några större boende men där kommer maten från ett storkök.

Maten är viktig för både oss anhöriga och för pappa.

Carmarino
0

#15: Håller tummarna för att han får en plats där.

MonicaLagerquist
1

God morgon

Mulet och 13 grader.
Ska straxt åka mot Ulva kvarn eller rättare sagt till Säva där jag kliver av och går hem.
Ha en bra söndag