Rexkatter iFokus

Rexkatter

Etikettlite-av-varje-men-inte-rexar
Läst 32 ggr
MonicaLagerquist
0

Glad nationaldag

Kommer ni att fira den på något särskilt sett?

Stolt ägare till tre La permer

Carmarino
1

Tack detsamma.

Nej, det blir inget firande här. Har aldrig firat nationaldagen, bara Svenska Flaggans Dag för länge sedan när jag var med i scouterna. Då var det nästan obligatoriskt att vara med, men de flesta ville vara med. En speciell känsla att tåga efter musikkåren, tillsammans med alla andra föreningar i byn och samlas på idrottsplatsen. Minns särskilt året då jag blev utsedd till fanbärare. Ett hedersuppdrag, men oj vad nervös jag var. Var rädd att jag skulle glömma alla positionerna man skulle hålla fanan i vid olika tillfällen. Såvitt jag minns så klarade jag det i alla fall. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

91Marran
0

Vi firar inte men ska äta upp kladdkakan från igår.

Mvh
Mig

MonicaLagerquist
1

Vi firar inte men har varit ner till minneslunden och tänt ett ljus.
Vi ska gruílla ikväll men det gör vi ju ofta.

MonicaLagerquist
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi firar Hammarby damers cup finalvinst med flagga och ett gott rödvin till grillmiddagen