Rexkatter Vecka 39
God morgon
Mulet och 12 grader.
Vi blev klara med städningen igår och nu väntar jag på att mäklaren ska höra av sig och berätta när fotografen har tid att komma.
Det har varit ett par tuffa och arbetsamma dagar men vi har jobbat på bra.
Har en del saker att fota och lägga ut till försäljning från pappas hus.Får se om det blir idag eller en annan dag
Ha en bra början på veckan
Stolt ägare till tre La permer
#0: Skönt att ha städningen avklarad. Minns hur det var när min mor skulle flytta till ett seniorboende och vi skulle tömma hennes lägenhet. Mindre än ett år efter var det dags för henne att flytta igen, till ett vårdboende, så då fick vi "på det igen". Det var jobbigt. Å andra sidan var det betydligt lättare när hon dog några år senare, för då hade vi redan klarat av det mesta av utrensningen.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Vi har ju bara rensat en tysendel av allt som fanns i huset-Atta vitrinskåp köksskåp bokhyller år proppfulla.Det vi sorterat ut än så länge äe en 70 % av tavlorna och en liten del av alla prydnadsaker.
Så det finns kvar att göra när huset väl är sålt-
Klockan elva på onsdag ska vi möta upp mäklaren och fotografen
#2: Ja, det är ju skillnad på ett hus och en tvårumslägenhet - som min mor dessutom hade börjat rensa redan.
När min far dog så höll min bror och jag på i nästan en vecka, från morgon till kväll, och rensade. Fast det är 35 år sedan, så både min bror och jag var yngre och starkare då.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

God morgon
Idag blir det ett besök hos min pappa Det har u inte hunnits med på ett par dagar då all tid gått till städning av huset.
12 plusgrader och mulet

God morgon
Vi hann med ett besök på Härjarö igår .Korvgrillning och att snabbdopp i vattnet.
Idag ska vi möta upp mäklaren vid pappas hus och fotografen ska fota.
Vi ska en sväng till bibblan och låna nya hörböcker till pappa-
Dimma och tolv plusgrader
Ha en bra onsdag

God morgon
eller nått sånt.
Vaknade vid två vid fem gav jag upp,DEt lär bli en lång dag.
Tankarna på husbilsköpet igår far runt i skallen.
Vi får hämta den senast 27/10
Den hade ju kommit in som inbyte igår och ska kollas igenom och rekondas innan vi kan hämta den.
Inga direkta planer för dagen men det finns att göra om man så säger.
Ha en bra torsdag-
- Redigerat 2023-09-28 07:11 av MonicaLagerquist

God morgon
Idag kommer annonsen på pappas hus ut på nätet.
Sen hoppas ag att annonsen på blocket om fyra av mina katter kommer ut.Ett mycket tungt beslut.
Vi ska till Enköping idag .Pappa ska få ett besök.
Tvättar sängkläder och ska byta tyill vinter lakan och vintertäcken.

God morgon
Vaken sen tre så det lär bli en lång dag.
Ev ska vi in till Enköping det är en kille som ska komma och titta på en maskin som pappa ska sälja.
Tolv grader och mulet.

God morgon
Plus sex grader ute.
Uppe tidigt idag.Det 'r markand i byn så jag ska ner och stå i ett stånd som Hitta Katten har.Förra året var der regn och åska men idag ska det visst bli bra väder-
Ha en bra dag så har den första dagen i oktober
#9: Håller tummarna för att det blir bra väder och en trevlig marknad.

Vi har haft en kanondag.Varmt härligt väder och god försäljning.
#11: Så kul. 👍

Det ska bli spännande att höra sen hur mycket vi fock in under dagen.