Rexkatter iFokus

Rexkatter

Etikettlite-av-varje-men-inte-rexar
Läst 71 ggr
MonicaLagerquist
1

Rexkatter vecka två

God morgon
Sitter och väntar på att ögon ska höra av sig.Min syn har försämrats så jah vill att de kollar upp det

Minus 14 grader ute Hutter hutter

Stolt ägare till tre La permer

Carmarino
0

#0: Hoppas de kan göra något åt det, så att du får bättre syn.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2

Suck vilken cirkus
Ställde klockan för att hinna först till terlefonkön på ögonmottagningen.'
Fick en telefontid halv tio.Kvart i tio ringde ögon upp.Då har växeln satt mig i fel kö och jag fick ringa upp igen Då fanns det ju så klart inga telefontider idag.

Eftersom att jag sen tidigare vet att man via 1177 kan komma i kontakt med sjukvården så ringde jag upp 1177.Ca 30 minuters telefontid och sen fick jag prata med en sköterska hon hävdade att jag fått en "tia" och rådde mig att åka till akuten i Enköping omgående.

För det första hur kan hon veta att jag vet vad en "tia" 'r?
För det andra så vet jag att det inte är en tia utan attt det är mitt öga som krånglar.
Nåväl efter en del snack så fixade hon så att jag fick kontakt med ögon.Pratade med en sköterska och efter mycket om och men fick jag en tid imorgon
Jag orkade inte bråka om att ag ville ha en tid idag.Blir jag sämre åker jag in akut helt enkelt.

Carmarino
2

#2: Suck. Att det alltid ska vara så jobbigt att ha kontakt med vården. Det blir man ju inte direkt friskare av.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
1

God morgon

Minus tre känns som minus sju

Andra morgonen med veckarklocka.Sju idag så förhoppningsvis behöver jag inte ställa den imorgon
Nio ska jag vara på ögonmottagningen så jag ska straxt ut och skotta fram bilen.

Ha en bra tisdag

Carmarino
0

#4: Lycka till.

MonicaLagerquist
1

God morgon
Det gick hyfsat bra hon ögon igår.

ag ska tillbaka och träffa en hornhinneexpert inom två veckor.

Jag har inte haft någon "egen" läkarkontakt på flera år utan bara träffat den akutläkaren som råkade jobba just den dagen

Minus tre grader idag

Carmarino
0

#6: Hoppas det löser sig när du får träffa experten.

MonicaLagerquist
0

#6 Tyvärr så är jag inte sä nöjd med den läkaren Träffade henne som hastigast igpår.Hon pratar extremt dålig svenska och hon ville inte alls lyssna på mig.
Jag har för ett par år sen testat skyddande linser men det fungerar inte på mig-Det går inte att sätta in dem och när de väl sitter där så viker de sig och det gör djävulskt ont.

Carmarino
0

#8: Trist. Nog för att det är läkarbrist, men man borde kunna kräva att de åtminstone kan göra sig förstådda. Har också råkat ut för läkare som knappt pratat någon svenska alls. Kanske man skulle börja be om tolk? 😉

MonicaLagerquist
1

God morgon
Sonens planerade möte på Familjens hus är inställt så nu kan vi åka in till stan vilken tid som vi vill
Matinköp och besök hos pappa
2 plusgrader och mulet.

MonicaLagerquist
1

#9 Ja ibland könner man att man vill ha en tolk

MonicaLagerquist
1

God morgon
Två plusgrader och mulet.

Tiden rusar redan fredag.

MonicaLagerquist
1

God morgon
Minus tre grader och mulet

Har kvällspasset på katthemmet och innan dess är det skidskytte på tv

MonicaLagerquist
1

God morgon
Minus två mulet och det har kommit lite snö i natt

Idag ska vi fira hemma sonen som fyller år imorgon så jag ska baka kanelbullar och klockan tre kommer gästerna