Rexkatter vecka 19
God morgon
Mulet regnet hänger i luften.Åtta grader varmt
Igår hämtade vi hem vår plåtis som vi namngett till Buster.
Batteriet är dåligt så vi ska se om det går att ladda eller om vi mästa köpa ett nytt.
Mannen ska ner till VC en sväng och ta lite prover och sen blir det en tur in till Enköping för att pappabesök.
Ha en bra början på veckan
Stolt ägare till tre La permer
#0: Hade nog satsat på ett nytt batteri för säkerhets skull. Även om det går att ladda är risken att det laddar ur snabbt och så står ni där utan batteri om ni vill ge er ut. Talar av egen erfarenhet; dock inte med husbil utan med en vanlig bil.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Vi har lämnat batteriet till en firma nere i byn så igår välde vad de säger.
Ett nytt kostar i runda slängar 4000
#2: Bra att de kollar upp det.
Ja, batterier är dyra, och särskilt till husbilar kan jag tänka mig.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Vi har två batterier i Buster. En till själva bilen och en till bodelen
Det är bilbatteriet som krånglar
#4: Illa vilket som. Bägge behövs ju.

God morgon
Sol två plusgrader.
Idag är dagen fylld av läkarbesök ett i Uppsala och ett i Örsundsbro
Jag ska till ögondoktorn och mannen ska till VC Men förhoppningsvis hinner vi med båda.
Ha en bra tisdag

Suck nu ringde verkstan som vi lämnat batteriet till.
Det är helt slut så det blir till att köpa ett nytt
#7: Trist, men kanske lika bra att ha ett nytt batteri när ni ger er ut. Det känns nog trots allt tryggare.

Jo du har så rätt.

God morgon
+5 spöregn
Idag blir det resor både till Uppsala och Enköping
Vi fick ordning på Buster igår så nu står han redo för äventyr.Bara att vänta ppå lite bättre väder

God middag
Det gick inte att komma in här tidigare men nu funf´gerar det visst
Roat mig på förmiddagen med att städa kniv och bestiklådan i köket.
Regn och ruskväder

God morgon
Delvis soligt sex plusgrader
Fick ju ögonsalva när jag var hos ögonläkaren häromdagen
Var tveksam till att använda den då salvor till ögonen oftast innehåller konserveringsmedel som jag inte tål.
Men jag pratade med tjejen på apoteket och vi kom fram till att jag skulle testa den i mitt blinda öga.
Jag tålde den inte så jag är ju glad att jag inte la den i mitt seende öga. Det bränner som eld i ögat och jag känner pulsen i ögat.
Nu väntar jag på att ögonmottagningen ska öppna så att jag kan ringa dit och tala om vad som hänt.
Det står ju i min journal att jag inte tål konserveringsmedle iof sa jag inget den här gången men jag vet ju om att det brukar vara konserveringsmedel i salvor så jag var ju misstänksam.
Jag är sen tidigare inte nöjd med den här läkaren Hon lyssnar inte på mig.Det är ju trots allt mina ögon och jag vill vara med och b estämma.
Nu har jag tatat färdigt om det Ga en bra fredag
- Redigerat 2024-05-10 07:10 av MonicaLagerquist
#12: Så trist. Man är ju dessutom extra känslig i ögonen. Tur du inte testade på ögat du ser med.

God morgon
Sol och åtta grader nu på morgonen
Förkyld och småfebrig så det får bli en lugn dag

God morgon
Sol och åtta grader nu på morgonen
Jag tror jag trotsar förkylningen och följer med mannen en bit på hans loppisrunda och går hem
Ha en bra söndag