Rexkatter Vecka 30
God morgon
Halvmulet och 12 grader
Planen är att ta tag i att baka matbröd.
He en bra början på veckan
Stolt ägare till tre La permer

Suck vi får lov att koka vårt vatten ett tag till
#1: Så jobbigt. I byn här i närheten hävdes kokningsrekommendationen idag, efter drygt två veckor, så de är nog rätt glada.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ja det förstår jag

God morgon
sol och 16 grader
Planen för idag är att koka saft Hälsa på en av sönerna och handla mat
Ha en bra tisdag
#4: Vilken sorts saft blir det?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fem liter låg sockrade svartvinbärssaft.jagfryserin saften i 5 dl platta plastpåsar
#6: Så gott. Brukar inte göra saft så ofta, eftersom det är sällan jag dricker det. Men när jag gör det så fryser jag också in den. Det är så trevligt att hitta en förpackning rårörd jordgubbssaft långt in i frysen efter ett år eller två. 😊
Drottningsylt kokar jag varannan månad ungefär, och då gör jag den lättsockrad (en tredjedels kilo syltsocker till ett kilo bär). Den håller alldeles utmärkt i kyl i flera månader.

Dricker sällan saft men jag gör egen vätskeersättning å saften
#8: Ja, det brukade jag också använda min saft till. Det blev gott.

God morgon
Mulet och 16 grader
Fick just nu ett sms från kommun att vattnet fortfarande är dåligt så det blir till att koka vatten ett tag till
#10: Trist.

God morgon
Väntar ivrigt på paket Ett från Apotea med mina ögondroppar och ett från New Port med våra nya påslakan till Billy
Hoppas att de hinner komma innan vi ska iväg på söndag.
Jag måste ju hinna tvätta lakenen innan jag kan bädda i dem.

God morgon ☀☀
Sol 18 grader
Fick det ena paketet och hoppas innerligt att det andra kommer idag så att jag kan tvätta lakenen och bädda Billy inför snödagens resa
Roboten ska få lite motion idag är det tänkt

Nu ligger lakanen i tvättmaskinen

God morgon
Mulet och 16 grader
Ska vatttna växthusen idag och ikväll ska vi in till Enköping och gå ut och äta med en av sönerna och hans fru
Ha en bra lördag

God morgon
Sol och 15 grader
Idag ska vi dra iväg med Billy Troligen åt smålandshållet.
Jag är nyfiken på IKEA museum
Vi hade en mycket trevlig kväll med massor av öl goda tapas och goda drinkar
Mannen lyckade beställa oss varsin liter öl men det slank ner det också.

Sen men nu är vi på rull