Annons:
Etikettandra-rexraser
Läst 1412 ggr
[selmatelma1]
5/27/15, 3:01 PM

Är denna allergivänliga?

Hej är Rex katter allergivänliga?

Annons:
Whippet
5/27/15, 3:15 PM
#1

Det beror ju på vad du är allergisk mot. Det är inte alltid pälsen som man är allerigsk mot  det kan vara saliv, urin, avföring m.m

I'm out Vilar huvudet i handen

[selmatelma1]
5/27/15, 3:21 PM
#2

De är min man som inte tål vanliga katter . Där av frågan allergivänliga?

nakenkatt
5/27/15, 3:36 PM
#3

Man får helt enkelt prova sig fram och besöka en katt, det är så olika. Min bror blir sjuk bara han går in hos mig och har ej varit här på åtta år, så det är tråkigt. Sedan vet jag familjer med flera allergiska barn som klarar av dem galant. Nu pratar jag om Cornish Rex som jag föder upp..

[selmatelma1]
5/27/15, 3:40 PM
#4

Okej vart bor du? Kommer du ha kull nästa sommar ? Vad tar du för 2 syskon ?

Ylva-Li
5/27/15, 3:44 PM
#5

Allergi är jätteindividuellt.
Vi har cornish och devon. Min man var väldigt allergisk mot katter när vi träffades, men klarade av min cornish som jag hade då. Numera klarar han även av huskatter och andra raser.
Min mamma är också allergisk, men hon klarar inte av våra katter utan måste ta till medicin när hon besöker oss.

Att träffa någon som har rasen (och inte andra raser eller hund) är det allra bästa. Ta med en handduk som ni gnuggar en katt i, så maken din får sova på den sen under natten. Ibland kan det ju ta ett tag innan allergi märks av.

Vi finns utanför Uppsala om ni är härifrån. :) Har inte uppfödning dock, men gosiga katter att få träffa.

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

nakenkatt
5/27/15, 3:49 PM
#6

Jag planerar kull till sensommaren 2016. En cornish kostar från ca 8500. Jag bor utanför Örebro i kumla.

Annons:
[selmatelma1]
5/27/15, 3:56 PM
#7

Okej vad tar du för 2 st syskon?

nakenkatt
5/27/15, 4:02 PM
#8

De kostar 8.500 kronor st. Är du intresserad kan du titta in på min hemsida hubcatscornishrex. Se. Välkommen.

[selmatelma1]
5/27/15, 4:13 PM
#9

Okej. Vad för kattras har du?

nakenkatt
5/27/15, 4:29 PM
#10

Cornish rex

[selmatelma1]
5/27/15, 4:54 PM
#11

Okej

[Wiveka]
6/2/15, 6:27 PM
#12

Kika in på Nordiska rexringen Där hittar du information om alla rexraserna och där kan du hitta uppfödare i olika landsändar

Catwoman
6/2/15, 11:26 PM
#13

Ett tips: Här kan du läsa om de olika rexraserna i Sverige

Cornish rex 

Devon rex 

German rex 

La Perm 

Selkirk rex 

Fastnar du sedan för en viss ras så hittar du som tidigare sagt uppfödare på Nordiska Rexringen hemsida, men några finns även på den här sajtens länksida

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Annons:
[selmatelma1]
6/8/15, 1:21 PM
#14

Tack så mycket ska skika på alla kattraser. Hoppas vi hittar nån som passar o nån som min man tål.

Upp till toppen
Annons: