Annons:
Etikettlite-av-varje-men-inte-rexar
Läst 1410 ggr
MonicaLagerquist
2015-06-30 13:28

Dagens garv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Ett gott skratt förlänger livet.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
nakenkatt
2015-06-30 14:10
#1

Å nu vart ju jag sugen på glass!

MonicaLagerquist
2018-03-06 17:12
#3

En mobiltelefon ringer och en av männen i omklädningsrummet svara "hands-free" med högtalaren på
Alla andra i rummet lyssnar också

Mannen: HALLÅ!
Kvinnan:… Älskling det är jag. Är du på klubben?
Mannen: Ja
Kvinnan: Jag är i sta'n och har hittat en fantastisk läderjacka. Den kostar bara 7.500 kronor. Är det OK om jag köper den?
Mannen: Ja då, naturligvis, om du nu tycker så mycket om den.
Kvinnan: Nu när jag har dig på linjen så…… Jag var också just förbi Marcedes för att få monterat den där stjärnan du vet. De har fått in 2014 års modell och de hade en superhäftig SL500. Det är just en så'n som jag alltid önskat mig.
Mannen: Vad kostar den då?
Kvinnan: 2,2 millj kr istandardversionen.
Mannen: OK, så köp den då, men för det priset skall det också ingå vinterhjul!
Kvinnan: Tack, älskling vad du är gullig. Så var det bara en sak till. Sommarhuset som vi tittade på förra året, är till salu igen. För 10.500.000 kr.

Mannen: OK, bjud bara 10 miljoner. Det accepterare de säkert och gör de inte det så ge dem den där halva miljonen till för det är ju ett bra pris ändå.

Kvinnan: OK. Vi ses senere. Jag älskar dig, raring!

Mannen; Hej då - Jag älskar dig också.

Telefonsamtalet slutar och de andra männen i omklädningsrummet stirrar på honom - mållösa - tills mannen med ett stort leende säger:
Är det någon här som vet vems mobiltelefon det är?

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2018-03-13 18:30
#4

En 18-årig kvinna från Mjölby vid namn Elin dör i en bilolycka och kommer till himlen. Där möts hon av Sankte Per, som överraskande nog har en stor vägg med klo…ckor bakom sig.

– Vad är alla de till för? undrar hon.

– Det är så kallade lögnklockor. Alla på jorden har en. Så fort man ljuger, eller förvrider en sanning, så tickar lögnklockans visare framåt.

– Jaha, där ser man, svarar Elin. Så vems klocka är det där? säger hon och pekar på en.

– Det där är Lill-Babs klocka, svarar Sankte Per. Den har aldrig rört sig, vilket innebär att hon aldrig ljugit.

– Okej! Men vems klocka är det där då? undrar Elin och pekar på en annan klocka.

– Det är Peter Jihdes klocka. Den har rört sig vid 2 tillfällen, vilket innebär att han ljugit 2 gånger under sin livstid.

– Där ser man, svarar 18-åringen. Så var är Stefan Löfvens klocka?

– Den är inte här, säger Sankte Per. Jesus har tagit med den in till sitt kontor. Han använder den som en takfläkt

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2018-06-19 08:46
#5

Jag plockade upp en liftare i går.
Han frågade hur jag vågade, han kunde ju vara en seriemördare!
Jag svarade att chansen att det skulle sitta två seriemördare i samma bil är minimal.
Han satt helt tyst resten av resan.

Stolt ägare till fem La permer

[VSK]
2018-06-19 11:27
#6

#4

😂

Har hört den förut, men den är lika bra varenda gång man hör den 🙂

Annons:
MonicaLagerquist
2018-06-21 07:43
#7

Fyraårige Pelle:
- Morfar, är det sant att man biir till stoft när man dör?
Morfar:
- Javisst lille Pelle.
Pelle:…
- Men morfa, vad är stoft?
Morfar:
- Det är….. Tja ska vi säga liksom damm.
Pelle:
- Då ligger det en död gubbe bakom din soffa.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: