Annons:
Etikettövrigt-om-rexkatter
Läst 630 ggr
MonicaLagerquist
2017-06-19 18:11

Sälja kattunge med fri tillgång till utelivet

Jag har den senaste tiden fått flera förfrågningar om att sälja kattungar där nya familjen vill ha kattungen fritt ute.
Jag säljer inga kattungar på de premisserna hur sen ni andra på att sälja kattunga som ska få gå fritt ute.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Honestyisdead
2017-06-19 18:42
#1

Bra av dig.

Vixxen
2017-06-20 00:50
#2

# 0 Håller med!

MonicaLagerquist
2017-06-20 07:55
#3

Jag fick just ett svara mail där hon fråpgade varför.Detta är mitt svar.

"

Hej

Jag har de senaste 30 åren plockat upp 12  döda katter

från vägen.Hjälpt folk som förlorat sina utekatter att leta efter sina älskade katter.

Jag har mina katter som älskade sällskapskatter och vill ha dem nära mig.De lever ett lyckligt och tryggt liv med oss människor.

Dagens samhälle är inget för fritt stövande katter.

Jag har grannar som påstår att deras katter minsann bara är på deras tomter.Ändå träffar jag på dem kilometervis hemifrån.Både i levande och dött tillstånd.

Jag har valt att ha katt men det har inte mina andra grannar.Varför ska de då behöva vakta sina öppna dörrar och fönster så att andras katter inte smiter in i ett obevakat ögonblick?

Det finns väldigt få ställen där lösa katter passar in.En bekant bor på en ö hennes katt blev tagen av en rovfågel.

Har du läst om de halshuggna katterna i Motala?

Räcker det som argument?"

Stolt ägare till fem La permer

burmamys
2017-06-20 12:53
#4

#3 Bra svar! Tufft men sant.

Lavine
2017-06-20 19:26
#5

Bra sagt: "det finns väldigt få ställen där lösa katter passar in". Det ska jag komma ihåg.

flis
2017-06-21 08:55
#6

Vårt samhälle är inte säkert för katter att vistas fritt i. När man läser alla annonser om bortsprungna/upphittade katter blir man mörkrädd. Det borde få kattägare att ompröva sitt beslut att låta katten vara själv ute. Koppel fungerar även för missarna. Bra att du säger ifrån.

Annons:
Upp till toppen
Annons: