Annons:
Etikettla-perm
Läst 499 ggr
MonicaLagerquist
3/2/18, 1:03 PM

En riktig pulshöjare.

Det blev en riktig pulshöjare att göra rent spisen och bakom spisen.När jag drog fram spisen hoppade det runt en mus där bakom.Jag försökte hindra katterna men Kombi var för snabb.Med musen i Kombis munfick jag ut Kombi på altan och där avlivade hon musen som jag sen förpassade ut i soptunnan.Nu är spisen ren och på plats och katterna letar efter fler möss.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
3/2/18, 1:05 PM
#1

Vilket äventyr för både dig och katterna😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gronstedt
3/2/18, 1:07 PM
#2

Duktig Kombi-katt!

MonicaLagerquist
3/2/18, 1:10 PM
#3

Mina katter får gärna fånga möss så länge de inte äter dem. Vi har ofta möss under diskbänken men jag tror att det här var Kombis första mus hon fångat. Man kan ju tänka sig att låsa in katterna och fånga musen själv men varför inte låta katterna ha lite skoj. Eller är jag mordisk?

Stolt ägare till fem La permer

OberonsMatte
3/2/18, 1:16 PM
#4

Hahaha…, men fy vad läbbigt! Möss är ju egentligen jättesöta, men jag ryser alltid litet när jag ska göra rent på ställen som varit gömda länge och hade nog fått en hjärtattack om jag såg något skutta omkring då!😮

Sajtvärd Katter iFokus

MonicaLagerquist
3/2/18, 1:31 PM
#5

#4 Jag fick som sagt ett rejält pulspåslag. Töntigt att man skriker höjt och hoppar högt av en liten mus. Har reagerat lika dant bär jag hittat möss i hästarnas havrebinge.

Att man blir rädd för ormar är ju inte konstig för de kan ju vara farliga men möss är ju som sagt söta och pytte små.

Stolt ägare till fem La permer

ivanhoe81
3/2/18, 2:08 PM
#6

Hahaha själv brukade jag fånga mössen själv (flera gånger genom att de sprungit upp i byxbenet för att komma undan mina huskatter

Annons:
MonicaLagerquist
3/3/18, 8:30 AM
#7

Ingen mus varken i fällan eller bakom spisen idag.Tack och lov.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
3/3/18, 8:39 AM
#8

Vår katt Moritz hoppas upp till oss i TV-soffan en sen kväll när vi såg en spännande film. Han höll på i soffan och låg inte still säkert en halvtimme och jag försökte flytta på kuddar så han skulle ligga bekvämt men han var upp och ner hela tiden.

När vi sedan skulle lägga oss så snyggade vi till soffan och bakom ett par kuddar satt en liten förskrämd mus😃

Musen blev utsläppt och Moritz letade en bra stund.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
3/3/18, 8:54 AM
#9

#8 😃

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
3/4/18, 12:57 PM
#10

Musfällan under spisen tom även idag. Börjar mistänka att det var en ensam mus som förirrat sig in bakom spisen.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: