Annons:
Etikettövrigt-om-rexkatter
Läst 644 ggr
MonicaLagerquist
2018-05-02 07:31

Har ni vattenfontän till era katter?

Har ni vattenfontän till era katter?

Vilken sort är bra och vilken är det inte?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
MonicaLagerquist
2018-05-02 08:02
#1

Jag hade det en kort tid men mina katter var inte ett dugg intresserade av den.

Stolt ägare till fem La permer

Lavine
2018-05-02 08:18
#2

Jag bara gissar att det inte skulle ha varit en hit här. Bättre knep att få dem att dricka är att glömma framme ett eget vattenglas på ett bord, hehe. Just nu äter de endast blötmat så då brukar de inte dricka vatten alls,

Sommarek
2018-05-02 08:42
#3

Jag har en - det är vår första, så jag har inget att jämföra med. En av fyra katter är helt tokig i den, så bara det gör den värt det.  :)   De andra är mest misstänksamma mot den och går som bananer runt den när den är på.  😂

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Travis D
2018-05-02 09:19
#4
SuperLimm
2018-05-02 09:24
#5

Jag hade en sån: https://www.supercat.se/vattenfontaner/cat-it-vattenfontan-3l.html?trackID=42500293&utm_source=adrecord&utm_medium=affiliate&utm_campaign=adrecord 

Mycket populär bland katterna jag hade då. Sen skaffade jag katten jag har nu och då gick det inte att ha kvar den. Han har ingen rädsla för vatten utan leker mer än gärna i det. Sen är det ett kolfilter i och det har han någon dille på att han ska ha bort och leka med/ha sönder så det resulterade i att det blev jätteblött på golvet många gånger.  Nu får han dock i sig tillräckligt med vätska genom maten så jag är inte så orolig. 

Men jag kan iaf rekommendera vattenfontän, tror inte sorten spelar så stor roll faktiskt men jag tänker att om man har en katt som gärna dricker ut vattenkranen kanske en sån där vattnet rinner på lite samma sätt vore bra. 

Jag har dock inte rexkatt utan huskatt men ändå. :)

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: