Annons:
Etikettomplaceringar
Läst 1011 ggr
Malin.lind
2018-05-13 12:56

Adoptera bort eller inte?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har en Cornish Rex hona på 11 år som hela sitt liv har levt med en annan hon katt som gått bort för 2 veckor sedan. Hon har börjat jama väldigt mycket och blivit mer uppmärksamhetssökande. Min fråga är om hon känner sig ensam eller om hon nu när hon är själv känner att hon kan ta mer plats? Vad tror ni? Jag känner inte att jag kan skaffa en ny katt men vill bara hennes eget bästa. Om hon är ensam så vore förmodligen de bästa för henne att adoptera bort henne. Men hur kan jag veta att hon känner sig så? Och går det att adoptera bort så gamla katter eller är det bara unga katter folk vill ha? Mvh Malin

Annons:
Maria
2018-05-13 13:02
#1

Nu har det ju bara gått två veckor och jag förstår inte riktigt dina tankar på att adoptera bort din vän. Hon behöver kanske mer stimulans? Någon ny leksak/klätterträd?

Det är ju inte säkert att hon per automatik blir lika bra vän med en annan katt så samma sätt. Jag upplever att katter är lika personliga som människor när det kommer till vänskap😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2018-05-13 13:09
#2

Jag håller med Maria.Låt henne och dig själv att få lite mer tid innan du beslutar hur du ska göra.

Beklagar sorgen.💔

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2018-05-13 13:14
#3

När jag ärvde tre katter efter en vän som dött var det inga problem med att sälja dem trots att två av dem var gamla.

Stolt ägare till fem La permer

Sara87
2018-05-13 13:14
#4

Dom brukar bli ledsna ett tag efteråt. Det kan ta några veckor. Det är ju en stor omställning för katten. Min katt Buster gick och jamade i 2-3 veckor när jag hade tagit bort Lucas. Detta var visserligen 2010 men det funkar väl lika nu med :)

Malin.lind
2018-05-13 18:48
#5

Tack för många bra svar! Som jag skrev ovan så vill jag bara hennes eget bästa. Om det bästa för henne är att få en ny kompis genom att adoptera bort så kommer jag göra de. Jag vill inte vara självisk och behålla henne om hon lider av de. Just för att hon är min vän. Men det känns som ni alla tror att det är sorg iaf?

[zero]
2018-05-14 08:47
#6

Jag har varit i lite samma situation efter att en av mina katter gick bort.
Hankatten som är kvar var då var 9 år gammal och det tog ett bra tag innan han kom över det.
Han kan fortfarande än idag leta efter henne,kalla på henne på specifika ställen även om det var två år sedan hon gick bort. Det jag gjorde var att med tiden byta ut klösgrejer,bäddar och leksaker för att utgå från vad just han gillar. Det kom en del oönskade beteenden hos honom i början men det har börjat lägga sig nu när han äger allt som är här själv och som inte förknippas med hans döda vän och revirtänk (mina katter var aldrig bästa vänner).

Beklagar sorgen <3

Annons:
Malin.lind
2018-05-14 14:34
#7

Tack! Jag såg till att skura ur kattlåda och matskål för hade lite samma tänk som du. Men man kanske borde försöka byta ut mer.

Upp till toppen
Annons: