Annons:
Etikettövrigt-om-rexkatter
Läst 355 ggr
MonicaLagerquist
7/4/18, 10:38 AM

Kattungars flytt

Vad skickar ni med era kattungar vid flytt? Vad har ni som köpt kattunge fått med vid flytt.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Cosmonautens
7/4/18, 11:35 AM
#1

Om jag hade sålt en kattunge till någon hade kattungen fått med sig något som luktar hemma, övergångsfoder och leksaker/godis som tack till köparen:)

MonicaLagerquist
7/4/18, 2:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mina kattungar som flyttar får med sig mat som de är vana vid.

10 kilo kattsand som de är vana vid.

Div leksaker

en broderad kattbädd med kattens namn på. 

Transportbur om så önskas.

Medlemskap i en kattklubb om man inte är det sen tidigare.

Vill man testa på att ställa ut så får de med sig ett burskynke med katten  s namn broderat på.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
7/5/18, 8:21 AM
#3

Glömde att skriva att katterna som flyttar är införsäkrade och vill nya ägarna så får de ta över den försäkringen.

Stolt ägare till fem La permer

Lavine
7/5/18, 7:26 PM
#4

#2 Så generöst! 

Jag fick nog bara katten. Med första (raskatten) fick jag även ett burskynke. Som användes mycket och är nu fodral till underlaget i transportburen. 🙂 

Jag saknade inte att få något extra.

MonicaLagerquist
7/5/18, 7:32 PM
#5

En av mina inköpta katter som var uppfödd på torrfoder fick jag inte ens med mat för en dag trots att jag sa att jag inte hade något torrfoder hemma.Fick inte veta i förväg vad katten åt.

Stolt ägare till fem La permer

Lavine
7/5/18, 10:54 PM
#6

Lite mat för första dagarna bör man få med. Av både praktiska skäl och omsorg från uppfödaren att katten ska ha mat när den kommer till nya hemmet, och undvika att få dålig mage av DET skälet vid flytten i alla fall. Jag har faktiskt inget minne av att jag fick det, men jag kanske bara har glömt. Senaste katten visste jag i alla fall precis vad hon åt och kunde i god tid skaffa samma sort, det minns jag.

Annons:
Lavine
7/5/18, 10:55 PM
#7

Jag tror i och för sig att katten före hade ätit det mesta i foderväg hos uppfödaren och tålde lite vad som helst, hehe.

MonicaLagerquist
7/6/18, 7:29 AM
#8

Jag bad speciellt om att få med lite torrfoder hem eftersom att jag inte hade något men det fick jag inte.Katten blev såklart dålig i magen.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
7/6/18, 7:34 AM
#9

Jag sålde en vuxen katt för många många år sen.

Allt gick bra tills nya ägaren sa att nu har katten kissat fel flera gånger.

Jag blev ju helt förskräckt och tyckte det var jättejobbigt. Men efter lite luskande från min sida kom jag på vart problemet låg.

Jag använder Olivers kattsand och nya ägaren hade kristallsand.Så jag rådde e att gå och köpa sand och sen var problemet löst.

Numera skickar jag med en säck sand när någon katt flyttar härifrån.

Stolt ägare till fem La permer

Lavine
7/6/18, 8:21 PM
#10

#9 Ja, det är ju smart!

Upp till toppen
Annons: