Annons:
Etikettövrigt-om-rexkatter
Läst 278 ggr
MonicaLagerquist
2019-10-17 08:42

Kattägarskolan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På lördag anordnar Västerås kattklubb Kattägarskolan.

Jag är anmäld och ska till Hunmmelsta och träffa en massa kattfolk.

Kommer någon mer dit?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
MonicaLagerquist
2019-10-17 08:53
#1

Välkomna till Kattägarskolan, en spinnande & spännande dag i kattens tecken! Kattbeteenderådgivare Susanne Hellman Holmström och andra kunniga föreläsare kommer till Hummelsta för att dela med sig av sina kunskaper.

11.00 Om katters beteenden med Susanne Hellman Holmström, känd från Go’kväll

12.00 Kattens inre och yttre parasiter, Leg. djursjukskötare Marisa Marchi, Bayer

13.00 Lunch

13.45 Feromoner – kattens hemliga doftspråk med Linda Johansson, Ceva

14.45 Kaffe

15.00 TR/FORL – tandproblem hos katt, Leg. veterinär Karolina Lindström, Svedea

16.15 Avslutning/diplom

AVGIFTER Inkl. mat & fika
För KLISA-medlemmar (VRK MSK NERK VÄK DÄK GEK) 100 kr
Övriga 200 kr
Betalas till VRKs swish 123 150 65 67
eller pg 8 95 45-8

Här ANMÄLER du dig:
http://www.vasteraskattklubb.se/kattägarskolan-2019-43170392

Sista anmälningsdag: måndag 7 oktober.
VÄLKOMNA!

Stolt ägare till fem La permer

Pyttelite
2019-10-17 09:45
#2

Synd att Västerås inte ligger på promenadavstånd. Ser ut som ett intressant program.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


MonicaLagerquist
2019-10-19 07:11
#3

Idag är det dags. Det ska bli trevligt.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2019-10-19 16:49
#4

En trevlig och givande dag.

Stolt ägare till fem La permer

Pyttelite
2019-10-19 16:56
#5

Önskar att jag hade möjlighet att vara med. Misstänker att inget var nytt för dig men ett trevligt initiativ. Vad var det bästa förutom att träffa alla kattintresserade?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


MonicaLagerquist
2019-10-19 19:05
#6

Jag fick en del ahaupplevelser efter det att Susanne Hellman Holmström och Linda Johansson, Ceva haft sina föredrag.

Katter som sover ihop på samma filt men ryggarna emot varandra kanske inte alls gillar varandra men gillar samma filt.

Vi var nog ganska många som inte höll med Marisa Marchi, Bayer  och hennes avmaskningsrutiner. Avmaska en gång i månaden för utekatter har alltid mask.

Avmaska mammakatt och kattungarna var tredje vecka .SVAs rekommendationer tyckte hon var helt fel.Vi var ju många uppfödare där som för länge sen slutat att slentrianmässigt avmaska våra katter. Dessutom så tyckte jag att hon var dåligt påläst hade många ordticks när hon föreläste och kattens yttre parasiter hann hon inte med öht.

Men det var en givande dag och jag är nöjd med dagen. Vi var ca 70 personer där. En handfull som inte var med i någon kattklubb utan "bara" var kattägare och 8 personer från katthemmet i Enköping.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Pyttelite
2019-10-19 19:40
#7

Det finns mycket att lära om kattens beteende - verkligen intressant och lärorikt.

Tråkigt att man fortfarande rekommenderar avmaskning slentrianmässigt. Trodde faktiskt att man slutat med det på de flesta ställen.

Hoppas att det kommer något liknande till mina trakter.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[[eskils_]]
2019-10-19 20:04
#8

#6 Dålig planering om Marisa M skulle prata i en timme om inre och yttre parasiter och inte hann med de yttre! Och avmaskning ska man ju som sagt bara göra när katten har mask…

Upp till toppen
Annons: