Annons:
Etikettlite-av-varje-men-inte-rexar
Läst 223 ggr
MonicaLagerquist
2019-12-02 09:08

REXKATTER Vecka 49

God morgon Veckan börjar bra. 23 plusgrader nu på morgonen. Vi ska äta frukost och sen blir det en promenad bort till fiskmatknaden. Efter det blir det strand och bad i havet. Ha en skön dag.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
MonicaLagerquist
2019-12-03 09:16
#1

God morgon Idag är vår sista heldag här nere på Boa vista. Det är lite kluvet. Visst har vi det bra här men samtidigt ska det bli skönt att komma hem till Sverige. Saknar min vattensäng. Samt djuren såklart.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2019-12-04 09:08
#2

God morgon Nu har vi nästan packat klart inför hemresan.Klockan 10.45 blir vi upphämtade så vi hinner med frukost och en promenad på stranden innan dess. Jag känner i mina ögon att det har varit en blåsig vecka. Igår blåste det 35 sekunder.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2019-12-05 00:43
#3

NU är vi tillbaka i Sverige igen. Vi landade vid 23.38 Tyvärr går vår buss hem 3.25. Så vi sitter på Arlanda och väntar.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2019-12-05 10:32
#4

God morgon

Vår semesterresa fick ett sorgsamt och bittert slut.

När vi klev på vid terminal 4 från Arlanda vid 3.39 tiden i morse så vart vi blåsta av två bedragare som jobbade ihop. På bussen stod det en lätt förvirrad tant mitt i vägen för oss. Hon hojtade att hon skulle av på terminal 2.Vi som var rädda att missa vår anslutning till Örsundsbro hjälpte henne att stanna bussen när hon hojtade att hon skulle av och att hon inte hittade sin väska. Chauffören körde vidare till terminal 2 där hon under höga protester klev av. Det var väldigt rörigt på bussen. Jag skymtade i ena ögonvrån en kille i mörka kläder som klev på och sen av busen vid framdörren. Bussen startade och for iväg mot Uppsala ca 5 - 7 minuter sen.När vi sen skulle kliva av i Uppsala så fanns inte min mans resväska kvar på bussen.Kvinnan och mannen som klev av vid terminal 2 måste ha tagit den i tomultet som var vid terminal 2.

Det fanns väl inget direkt av större värde i hans väska. Smutskläder,snorkel,simfötter,en öppnad whiskyflaska och presenter som vi köpt till ungarna,vår nya vattenkokare och div laddare och sånt som är bra att ha med sig.

Inget som är värt något för någon annan men knöligt att ersätta.

Jag är ledsen och bedrövad.Så trist avslutning på vår semesterresa.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2019-12-06 09:41
#5

God morgon

Idag är det fredag och jag ska ner till svärmor och fixa hennes julgardiner och fixa lite annat julpynt också.

Ska väl även se till att f¨å upp lite adventspynt här hemma. Hann inte med det innan vi for.

Stolt ägare till fem La permer

MonicaLagerquist
2019-12-07 06:48
#6

God morgon

Idag lär det bli tomt här hemma. Mannen och hunden ska ut i skogen och jaga älg.

Själv ska jag roa mig hemma. Bära upp resväskan på vinden och plocka undan det sista av sommarkläderna som jag hade med mig på resan Idag är det 100 dagar kvar tills dess att vi reser till Thailand.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
MonicaLagerquist
2019-12-08 09:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

God morgon

Sängkläderna går i tvättmaskinen och jag laddar för att gå ut med hunden.

Ha en skön andra advent.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: