Kass i magen av blötfoder? (Kattunge devon Rex)
Hej! Ja som rubriken lyder, har jag en liten kattunge (5 mån) som ibland är rysligt lös i magen. Min uppfattning är att det kommer när han ätit av blötmaten, mjau kattunge i tetra. Är det fler som upplevt det? Jag har fått uppfattningen av att just mjaus blötmat ska vara den bästa av "färdigmaten", men får kanske tänka om. Någon som har förslag? Han äter torrfoder också och verkar tycka det är gott (Orijen). Tack :) Charlotte
Jag jobbar som volentär på katthem, och jag har märkt att katterna kan bli lösare i magen av blötmarkerna och att om den står framme för länge på sommaren så blir det dåligt. Kanske ska du testa något annat blötfoder? Han kanske är allergiska av något i fodret? prova något annat märke, bozita är bra, jag gillar även applow, det älskade min katt och det är helt naturliga ingredienser i. Min katt gillade den med pumpa i mäst. Applow var facktiskt ända maten han tyckte om. Jag kan rekommendera att du kollar in den matten.

Tack för tipset! Ska kolla i djuraffären imorgon! :)

Är katten inte van vid blötmat så får man vänja den långsamt med en matsked i taget.
Bozita och Mjau tillverkas av samma företag.
Stolt ägare till tre La permer
Mjau tetra blir mina lösa av. Däremot inte av burkvarianten
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Min ena devon tål inte Mjau, inte någon variant, däremot Pussi kyckling på burk. Så nu kör jag bara på det.