Hur hittade du din rexkatt?
Som rubriken säger. Berätta om hur du hittade din rexkatt.
Stolt ägare till tre La permer
Jag gick på hundkurs hos en devonuppfödare för 25 år sedan och det ena gav det andra och plötsligt hade vi en liten rakpälsad devonhybrid hemma, Oppigårdens Händiga Hedvig.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Då tar vi bara den första! Har haft några genom åren. Struntens Lucas föddes 1988 hos Struntens. En uppfödare som höll på länge, men som har gått ur tiden. Sedan blev det en svart hona som kompis till honom. Zaratustras Ofelia. Och på den vägen är det. Min sista CRXkull är just tillverkad med åtskilliga parningar och ståhej och paret ville inte skiljas åt när killen drog hemöver. Så nu väntar vi och hoppas.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

När jag i mitten på 2000 började leta efter en cornish hade jag två krav.
Katten skulle vara blå och han skulle passa som far till mina kusiners cornish-honor.
Vi letade och letade.Till slut hittade jag en utanför Västerås men fick veta när jag ringde att den blå hanen hon hade redan var prel tingad av en uppfödare men om de inte tog honom skulle jag få köpa honom.Det visade sig att det var mina kusiner som hittat samma katt så i maj 2001 flyttade S*Nattsmygarn Audi Torstensson hem till oss.
Han fick sammanlagt 14 kattungar med tre olika honor.Jag ställde ut honom en del.
I juni 2013 fick Todd som han kallades på vardagarna somna in efter en tids sjukdom. Han saknas enormt av oss alla.
Stolt ägare till tre La permer