10 frågor om din rexkatt
Här kommer frågor om både dig och din älskade rexkatt. Svara gärna på dem! :)
1. Vad är din katt för ras?
2. Varför valde du just din ras?
3. Hur gammal är din katt?
4. Vad heter din katt? Katterinamn?
5. Varför skaffade du en katt?
6. Vad brukar du och din katt göra tillsammans?
7. Vad har du för mål med din katt?sällskap,avel utställning?
8. Vad uppskattar du mest hos din katt?
9. Har du fått nya vänner pga din katt?
10. Vad är det värsta du vet om andra kattägare? (Alltså saker som de gör, t.ex lämna katten ensam för länge ge katten ej lämplig mat osv).
Stolt ägare till tre La permer

1. Vad är din katt för ras? La Perm
2. Varför valde du just din ras? Gillar typen och tempramentet
3. Hur gammal är din katt? blir två år i augusti
4. Vad heter din katt? Katterinamn?S*Blå Katten Salt Kråkan
5. Varför skaffade du en katt?Från början till sällskap.Nu till avel och utställning också.
6. Vad brukar du och din katt göra tillsammans?Kråkan är en busig dam som gillar
att leka med laserpekaren.
7. Vad har du för mål med din katt?sällskap,avel utställning?Avel och utställning.
8. Vad uppskattar du mest hos din katt?Att hon är så rolig.
9. Har du fått nya vänner pga din katt?Japp.De flesta vänner jag har nu är kattvänner.
10. Vad är det värsta du vet om andra kattägare? (Alltså saker som de gör, t.ex lämna katten ensam för länge ge katten ej lämplig mat osv).Folk som släpper ut sina katter i olämpliga områden och folk som släpper ut okastrerade katter.
1. Vad är din katt för ras? Ragdoll. (S*Amazing Dollz)
2. Varför valde du just din ras? På grund av dess underbara temperament.
3. Hur gammal är din katt? Fyllde 1 år i april.
4. Vad heter din katt? Katterinamn? S* Amazing Dollz Jasmine. Till vardags kallas hon för Sockan.
5. Varför skaffade du en katt? För att jag alltid varit en kattälskare och fascinerats av hur katter är av naturen.
6. Vad brukar du och din katt göra tillsammans? Leka kurragömma samt gosa.
7. Vad har du för mål med din katt?sällskap,avel utställning? Hon är en sällskapskatt.
8. Vad uppskattar du mest hos din katt? Att hon är så tillgiven och lugn.
9. Har du fått nya vänner pga din katt? Min bekantskapskrets är densamma, dock är Sockan mycket omtyckt av alla. Ett nytt tillskott i familjen i form av en laperm är planerat, så fler vänner inom familjen blir det.
10. Vad är det värsta du vet om andra kattägare? (Alltså saker som de gör, t.ex lämna katten ensam för länge ge katten ej lämplig mat osv).
Vanvård av katter (för mig helt obegripligt) och att släppa sina katter lösa i otrygga miljöer (särskilt när dem är okastrerade dessutom).
"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." 
Hoppsan, läste först nu att det gäller rexkatter. Nåväl.
Jag får skylla på min sömnbrist.

#3 Hon är säkert lite lockig på magen lilla Sockan.Klart att hon får vara med.

1. Vad är din katt för ras? Två cornish rex
2. Varför valde du just din ras? Ville ha en ras som inte fäller så mycket.
3. Hur gammal är din katt? Båda är snart 12 år.
4. Vad heter din katt? Katterinamn? S*Vågens Rachel Ward och S*Imse Vimse`s Black Beauty. Till vardags Nova och Leia.
5. Varför skaffade du katt? Hemmet blev väldigt tomt när mina gamla katter dog.
6. Vad brukar du och din katt göra tillsammans? Hålla varandra sällskap och gosa. Sommartid går vi promenader.
7. Vad har du för mål med din katt? Sällskap.
8. Har du fått nya vänner pga din katt? Inte direkt, men pratar gärna katt med vänner och bekanta.
9. Vad uppskattar du mest hos din katt? Att dom tycker matte är bäst.😉
10. Vad är det värsta du vet om andra kattägare? Att de inte kastrerar sina katter. Inte går till veterinär när det behövs. Tror att katter har trafikvett. Gör sig av med katten när det blir problem och skaffar en ny, istället för att åtgärda problemet.
1. Vad är din katt för ras? Cornish rex
2. Varför valde du just din ras? mindre allergiframkallande
3. Hur gammal är din katt? 8 år, 5 år, 4 år
4. Vad heter din katt? Katterinamn? SC S*Pontemonte's Tapini (Tapini), GIC FI*Sweetpurr's Kurt Wallander (Neo), S*Pontemonte's Erasure (Asta)
5. Varför skaffade du en katt? alltid haft katt
6. Vad brukar du och din katt göra tillsammans? mysa, leka
7. Vad har du för mål med din katt?sällskap,avel utställning? första katten, som nu är död, var till sällskap i första hand. Sedan blev jag uppfödare.
8. Vad uppskattar du mest hos din katt? temperamentet. Vill alltid vara med
9. Har du fått nya vänner pga din katt? har numera mest vänner via CRX
10. Vad är det värsta du vet om andra kattägare? (Alltså saker som de gör, t.ex lämna katten ensam för länge ge katten ej lämplig mat osv). inte inser att katter kostar pengar…..