Förebygg tandproblem hos din katt
Osäker på om den hamnade i rätt kategori nu.
Jag har insett hur viktigt det är att sköta kattens tänder, även i förebyggande syfte.
Dela gärna med er av egna erfarenheter och synpunkter!

Intressant läsning
Stolt ägare till tre La permer
Tack så mycket Monica!🌺

Jag är lite slarvig och borstar inte tänderna på mina hemma-katter.De äter rått kött i stora bitar dagligen.
Men foderhusse är duktig och bortr tänderna på båda sina/mina katter.
Stolt ägare till tre La permer
Jag tänker att det viktigaste är att man har koll, så att man upptäcker om någon av katterna får tandsten, och då tar tag i att borsta tänderna innan det hinner bli parodontit. 😊 Men alla katter har inte lika lätt för att acceptera tandborstning, ibland kan det krävas ganska lång inlärningsperiod då man gradvis vänjer katten vid att man petar i munnen. Allra bäst är därför att göra som din fodervärd och borsta även i förebyggande syfte. Och när du väl har lärt katten att acceptera tandborstning så behöver du inte borsta så ofta, bara tillräckligt för att underhålla vanan och få bort den tandsten som bildas. 👍 Jag hoppas iallafall att min artikel kan bidra till att någon mer tar tag i att vänja sin katt eller sina katter vid tandborstning. Det tar ju bara några sekunder när man väl fått in vanan, och kan bespara katten mycket lidande! 😊