Nybörjare på utställning
Hej,
Är helt ny på detta med utställningar men har tänkt att prova på det inom kort.
Att man behöver en hel del utrustning osv har jag förstått och börjat införskaffa men jag skulle behöva tips på hur man förbereder sin katt på bästa sätt.
Hur gör ni som ställer ut era La Permer? bad, pälsvård, kammar borstar schampoo, balsam mm mm. Tar tacksamt emot alla tips jag kan få.
Bifogar en bild på vår nyinskaffade burgardin som vi provmonterade på ett kompostgaller. Katten verkade gilla det då hon hoppade upp direkt.

Kul att du planerar att ställa ut din vackra La Perm. Det är lite olika hur jag gör med bad på mina katter. Man får helt enkelt prova sig fram. Vissa av mina katter badas en vecka innan så att lockarna hinner bli bra. Min vita La Perm fick ett fotbad dagen innan utställningen och sen pudra jag hennes tassar straxt innan hon skulle upp till domaren. Viktigt är att inte föna pälsen torr för då försvinner lockarna. Lycka till på utställningen. Glöm inte att berätta hur det gick.
Stolt ägare till tre La permer
Hej Monica,
Tack för ditt svar.
Vilket shampoo använder du?

Jag minns inte namnet är nere i Vietnam just nu. Men det är ett schampagne som passar för skogsarbetare och hundar av raser som ska ha lite strävar päls. Man får testa sig fram och provade långt innan utställningen och räkna dagarna efter bad och se när pälsen är som bäst. Krispig och lockig.
Stolt ägare till tre La permer