Kastrering av Comet bokad
Den 26 augusti kommer Comet att bli av med kulorna. Jag tycker inte att han håller för att gå vidare med. Det är nog den 6-e blivande avelskatter som jag har valt att efter utvärdering valt att inte gå vidare med.
Stolt ägare till tre La permer
Jag tycker att det är beundransvärt när uppfödare som har investerat stora förhoppningar i en tilltänkt avelskatt ändå behåller en objektiv syn på om den enskilda kattindividen faktiskt "håller" eller inte. Är katten inte belagd med avelsförbud så är det ju helt upp till uppfödaren att själv göra den detaljbedömningen.
Sajtvärd Katter iFokus
Tråkigt men ändå skönt för Comet att bli kastrerad. Han har ju ett bra liv ändå!!!💙💙💙
Håller helt med #1 och #2. 🧡
// Harley
- Redigerat 2021-08-02 18:42 av Herveaux

Det är surt men jag tycker inte om hans temprament.Det är inget jag vill föra vidare i min avel.
Stella CRX hona föll igenom pga hälsan
Ticka Topplock CRX för dålig päls
Lillgrisen CRX För liten för sin ras
Colina fick en kull på 8 kattungar togs ur avel pga det
Inessa CRX för dåligt med päls.
Det var viss "bara" fem katter som jag tagit ur avel.Tamara fick ju en kull med en pälsad hane men hennes barn blev ännu sämre i päls än vad Tamara hade så det blev bara en kull på min ryska import.

Idag är det dags

#5: Lycka till Comet! 🧡
// Harley
Hoppas det gick bra!!! När alla hormoner är ute ur kroppen brukar de lugna sig ordentligt. Och hankatter är ju lätta vid kastrering. 💙💙💙💙

Tur att man har förståede veterinärer.Det var ju igår han skulle ha vatit hos veterinären.De tar honom idag isället.