Rexkatter Vecka 19
God morgon
Regn och sex grader
Har ett jobbigt samtal att ringa idag inget jag ser fram emot
För övrigt inga planer
Stolt ägare till tre La permer
#0: Håller tummarna för att samtalet går bra. 👍👍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

#1 Samtalet gick bra men jag fick ett rejält ångestanfall efter det.

God morgon
Sol och sex grader
Inte för att jag vill och orkar men vi måste åka och handla idag

God morgon
Sol och nio grader
Nervös inför dagens möte på tingsrätten.
Hoppas att allt går bra och att det här tar oss frammåt
#4: Håller tummarna. 👍👍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mötet avklarat.
Beslut kommer 13 maj.
Det kommer att bli ett avslag dessvärre
#6: Så trist.

God morgon
Efter gårdagens antiklimax funderar jag på om vi nått vägsände eller hur vi ska ta oss vidare
Men det är väl bara att som vanligt bryta ihop och gå vidare
#8: Det har ju fungerat förr, så du får testa igen.

God morgon
Sol och elva grader
Hade kontakt med anhörigstödet igår och ska dit och prata med dem så snart som möjligt.
Igår fick mannen hjälp av båtgrannen att resa masten på vår båt och idag ska de resa båtgrannens mast.
Hoppas på en bta fredag

God morgon
Sol och nio grader
Det blir vedhämtning idag på förmiddagen istället för imorgon
Ha en bra lördag

God morgon
Sol och nio grader
Det blev båt köp av igår men milde tid vilket stök med swish det blev.
Att få föra över drygt ett hundra tusen kronor med swish fungerar inte om du inte har ett pass och en telefon som kan läsa av passet..
Det hade ju inte jag såklart.
Dessutom måste mottagaren också ha det för att kunna godkänna att ta emot så mycket pengar.
Efter ett antal försök/timmar fick vi köpet avklarat men svettigt var det och nu ska vi se till att pengar hamnar där de ska.
Vi fick ju flytta runt på våra egna konton och sonen och hans sambo för att få det att fungera.
#12: Skönt att det löste sig till slut.

Ja de vart lite stressigt där ett tag.
Men nu är båten betald och pengarna är där de ska vara.
Dessutom låg ju transportstyrelsens internet nere så trailerns papper var de tvungna att skicka med snigelpost.
Eftersom att jag ska stå som ägare på båt och trailer så ska vi fixa en ny ägarändring när väl pappren kommer till sonen.
Båten ska förvaras hemma hos sonen men jag står som ägare.
#14: Praktiskt. Min bror och svägerska delar också sin båt med sin äldste son och hans familj. Fast jag tror nog att min bror använder den oftare än sonen. 😊

#16: Fin. 👍