Rexkatter iFokus

Rexkatter

Etikettövrigt-om-rexkatter
Läst 900 ggr
nakenkatt
0

Mitt stamnamn

Tänkte det skulle vara intressant att veta lite vad er uppfödning heter och lite om ert stamnamn. Jag fick mitt stamnamn 2007 strax före min första kull. Det var min svärson Johan som kom med förslagen faktiskt , han är en rockabilly kille och skrev upp lite namn på bilar och rockgruppen. Där fanns mitt stamnamn Hub Cats som är något band han hört. Och det var det namnet jag sedan fick .Tycker om det, och är lätt att komma ihåg.

Leffe
0

Min uppfödning har stamnamnet Vågens. Fick det 1993. Namnet kommer från att katterna är vågiga och jag är född i vågens tecken

AnnaKarin
0

Jag fick mitt stamnamn S*Curlicue's lagom till jag skulle regga min tredje kull -95. Curlicues betyder krumelurer, krusiduller.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Eine
3

S*Djäknens godkändes  1990,så det har några år på nacken nu. Jag är intresserad av medeltiden ,utbildning och bor så lägligt på Djäknegatan. Djäknar var de första studenterna och de läste förstås teologi( i Lund.) Så mitt val av stamnamn är lite av en spegel av en del av mina intressen.Just nu håller jag på att sakta trappa ner på både uppfödning och antal katter.Men innan allt avslutas kommer jag att ha 2 Cornishkullar och kanske 4 German rexkullar hos mina samarbetspartners. Jag vill skicka ett varmt tack till de underbara fodervärdar jag har och som jag vet läser här,och även till alla jag samarbetat med under åren som gått.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

lockar
0

Jag fick stamnamn 2005.  S*Vågade Lockars

nakenkatt
0

Ja det är fint Birgitta, och så passande. Jaffa har vågade lockar!

LinaLj
0

Jag fick mitt stamnamn 2008 S*TwiceLoved. Namnet kommer av att jag hoppas att alla kattungar kommer att älskas två gånger, först av mig och sedan av sin nya ägare.

[Wiveka]
0

Fick mitt stamnamn 2004. Pontemonte's
Ponte = Bro
Monte = Berg

dvs Broberg på hemmagjord latin 😃

Mona22
0

jag fick mitt stamnamn 2009, Taildragger. 
Älskar flygplan och att flyga så det är därifrån det kommer. En taildragger är ett flygplan som har 2 hjul fram och ett bak. Exempelvis Piper cub.