Glöm inte klockan i natt
Det i natt vi ska vrida fram tiden en timme
Okej. Men om jag är lite dum i huvudet, ska jag alltså byta till sommartid och om klockan är säg 03.00 ska jag säga att den är 04.00? Jag suger fan på det här. Jag är egentligen rätt smart, jag har höga betyg i skolan, men just den här omställningen alltså hjärnan är inte med. XD
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Min hjärna behöver en vecka på sig för att anpassa sig för tidsändringarna vår och höst. Avskyr dessa ändringar. Varför kan vi inte bara vrida fram den en halvtimme i natt och därefter aldrig mer
Jag älskade att bo i Japan för de har ingen sommar/vintertid. Det är bara tid hos dem. Wonderbart. Folk i Sverige hade panik och jag lutade mig tillbaka i stolen och skrattade och slapp all stress. 😎
Jag har fått turen att inte märka av det alls. Men jag har så oregelbundna sömnrutiner ändå så det blir nog ingen skillnad för min del ändå.
Zingo ;D
#4 Jag lider av förskjuten sömnrytm, så jag får ingen skillnad som så. Men är jag medlem online någonstans där klockan är viktig så har jag gjort fel ibland för jag förstått typ tre månader senare att jaha vi har vintertid. :P
Tänk så här: Vi strävar ju alltid mot sommaren! På våren vill vi komma närmare sommaren så då ställer vi FRAM klockan en timme och på hösten vill vi tillbaka till sommaren så då flyttar vi TILLBAKA klockan en timme. 🙂
#6 Blev så himla glad när jag läste det där, för så har jag aldrig tänkt innan 👍
Zingo ;D
#7 👋
När det gäller vissa saker är jag egentligen rätt smart. Inte sådär för att skryta alls, men engelska språket är jag snorbra på för jag har bott där och studerat engelska på högsta nivå på språkskola och gick ut med högst betyg i hela skolan och sånt. Så kommer vi till typ knogknepet där man ska veta hur många dagar månaderna har och jag blir helt VAD GÖÖÖR MAN VAD HÄÄÄNDER MAMMMAAAAAA samma med tidsskillnad. Jag är så sjukt bra på vissa saker, riktigt geninivå. Så kommer vi till tidsskillnad och jag är typ mammaaa…. där med XD
Älskar hur det kan vara. :P

Fixat klockan på armen nu. Datorn och telefonen ställer om sig sjäva.Min väckarklocka som jag fick när jag fyllde 14 är lite kompilerad
att ställa om så det ska jag försöka att ta tag i under dagen. Det är en röd rund sak där siffrorna sitter på en blädder mojäng och vänds fram så att tiden visas.
Stolt ägare till tre La permer
För första gången i världshistorien så ställde jag inte om någon klocka innan jag lade mig igår kväll. Det gick bra ändå. Nu är väckarklockan omställd, bara köksklockan kvar.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Ja nu är det sommartid. tycker inte om att ändra tiden. Jag tänker fel varje gång.
Jag brukar tänka såhär , På sommaren ställer man FRAM utemöblerna , de vill säga ställer fram klockan, på vinter ställer man tillbaka möblerna, lika med tillbaka klockan. 🙂