Varför heter din katt vad den heter?
Nu vill jag höra varför era katter heter det de heter.
Kattutan men stolt Plåtis ägare

Båda katterna jag har nu heter det de heter i stamtavlan även till vardags. Vera heter Vera och Gloria Gaynor for A-K heter Gloria till vardags. Tror att det är första gången på alla år med katt de kallas för vad de heter i stamtavlan.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Jag har ju tema till mina kullar.Min första kull var kryddor. Där sparade jag Meliss. I kaffekullen sparade jag Mollberg. Jag kallar honom Gottfrid. Nu har jag ostkullen nyfödda. Där kommer jag spara Mimolette, det är en fransk ost med samma färg som en morot. Hon kommer kallas Mim.

#7 Visst är det skoj att hitta på teman och namn.
Jättekul.funderar redan på vad Matildas kull ska få för tema.

Jag har även haft en katt som på vardagarna gick under namnet Lill-grisen. Han var liten när han kom hit och han åt som en gris.
Ha ha jo honom minns jag allt, men söt var han
Hos uppfödaren hette Sockan Jasmine. Min envisa sambo ville döpa henne till Sockan då hon är en ragdoll. (av namnet raggsocka.) Sedan har han skämtsamt föreslagit att den kommande kompisen (som blir en hane) ska heta Ragg, då han menar att namnen matchar varandra. No way säger jag. Det blir antingen Yoda eller Simba. Men vi får se vad hanen heter hos uppfödaren, kanske gillas det namnet med.
"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde." 
För er som inte vet så blir den kommande kompisen en laperm. Snacka om att man längtar.
"Ett hus utan katt är som en säng utan kudde."